Sommar och frihet..

Strax efter 1 inatt ringde det, det var barnbarnet Mille som inte kunde sova. Han vet att mormor är en nattuggla och provade att ringa, självklart svarade jag 💗 Jag har varit en nattuggla i hela mitt liv, som barn och tonåring tecknade jag fram till 3 på natten om inte mina föräldrar såg ljusspingan under dörren när de gick och lade sig, Snart lärde jag mig att släcka när jag hörde knarrandet i trappan på väg upp till deras sovrum.
 
När pappa började snarka tände jag och fortsatte teckna. Blev oftast väckt i barndomen tidigare än jag var utsövd. Hade högsta betyg i bild, men för att få det var jag tvungen att ta med mig bilder hemifrån då jag oftast tyckte bilduppgifterna var "urtråkiga" tog med mina "nattbilder" fick högsta betyg men tyvärr blev alla bilderna stulna. 😥
 
Mille gick en promenad medan vi pratade om att han just nu går en kurs om Epa-körkort i Dalarna och en massa annat. Här kommer några bilder från hans nattpromenad, de flesta från 01:20, har självklart hans tillåtelse att lägga in dem 💗
 
Första bilden, Så mysigt att följa med på nattvandringen, det var första gången vi gjorde det.
 
Badplatsen.
 
Mille de här blommorna är prästkragar, bilden blev lite suddig, tycker det är de blommor som mest förknippas med midsommar (även midsommarblomster), jag förbjöd morfar att klippa vissa delar av gräsmattan då jag ville de skulle förökas. Lägger in en bild så får du gå tillbaka och kolla om det var samma blomma 😊
 
Våra prästkragar med guldbaggar på. Bild från förra bloggen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0