Ytterligare Mille firande idag.

Haft en underbar dag idag och firat Mille igen, vi har firat hans riktiga födelsedag under veckan ❤ Hela familjen samlad idag och alla barnbarn + mitt bonusbarnbarn kallad Feffe (Milles syster), vi åt en av de godaste smörgåstårtor jag någonsin ätit som dottern och Mille gjort. Den goda bär och frukttårtan stod svärsonen för. Tack för en UNDERBAR dag mina kära ❤
   
Så j-kla god 😋❤ Länge sedan jag åt så mycket smörgåstårta 😊 (fick en bit med mig hem av Mille ❤) 
 
Finns väl inget godare än bär och frukttårtor inte sött utan syrligt och smaken av bär 😋❤
 
Lillan 4 månader idag och så varmt idag 🥵 så finkläderna plockades av efter någon timme ❤
 
Igår åskade det rejält men inte samma skyfall som i måndags då det var ett värre åskväder och det kom 18 mm på en och en halv timme.
 
Släppte in katten Börje sent i måndags kväll, för sent såg jag att han hade mus/råtta/sork i munnen, jag böjde mig ned för att lyfta ut Börje med fångsten och tappade då mina trådlösa lurar och Börje blev skrämd och tappade fångsten som smet in i huset. Kära maken såg den tidigt i morse, nu pallrade den sig in under våra sängar såg jag för 10 minuter sedan runt 20 . Den elektriska fällan sattes på plats under en säng. Hoppades att vi hade en fångst imorgon.
Ostbiten borta på morgonen och ingen död fångst i fällan då batterierna var för dåliga. Vi införskaffade nya batterier men vi fick ingen fångst troligtvis fick den en liten stöt och aktade sig för fällan. Haft dörren öppen i flera dagar så gissar gnagaren har hittat ut igen då vi inte sett den något mer. 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Jag förstår inte hur du vågade sova inomhus med den oinbjudna gästen. Jag hade åkt hemifrån, för jaa är totalt hysterisk i närheten av den slags odjur. Kram

Svar: Jag är inte rädd för de små gnagarna, fick ofta lyfta upp små möss ur fodertunnorna och många gånger sprang de undan då vi kom in i hönshuset. Kram
Kort

2024-06-02 @ 09:26:45
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Heléna

Stort grattis till Mille!!! Tårtorna ser underbart goda ut! Jag älskar både smörgåstårtor och frukt/bärtårtor - skulle gärna ha varit med på kalaset! Jag har blivit mormor! Lilla Sophie är 3 månader och hon föredrar att bara ha blöjan på sig hon också i värmen. Härligt att Börje är en bra jägare, men mindre roligt när bytet hamnar inomhus. Hoppas musen har hittat ut igen.
Stora varma kramar fina du 🥰💖🥰

Svar: Grattis mormor en månad efter vår lycka som ytterligare morföräldrar 💖Den musen/sorken hittade nog ut igen då jag lät dörren stå på vid gavel i två dagar, inte sett den senare och heller inga dåliga lukter i huset. Själv sov jag lugnt då det finns inget djur som skämmer mig, tacklar man 500 kg häst så ska någon liten 500 gram gnagare skrämma mig? Icke, räddade ofta möss från hönsens fodertunnor, så glad att se dig igen, kram 💖
Kort

2024-06-05 @ 16:07:47
URL: http://haldhagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0