Djurälskande.

Gissar jag var 10 år när vi skulle åka på vår första semester, pappa hade nära vänner som skötte om djuren på gården. Vi hade en höna kvar som jag kallade Pulli, när semestern var slut och jag inte fann henne igen trots att jag ropade på henne i två månader, fick senare veta att hon nackades då vi åkt.
Varför fick jag leta efter henne så länge? Men på min 11-årsdag fick jag Japanska dvärghöns, två hönor och en tupp.
 
Jag älskade mina höns och de fick även kycklingar. De hade långa fjädrar på huvudet så jag var tvungen att klippa lugg på dem så de såg något. Har googlat på japanska dvärghöns men idag heter de nog något annat, lägger in en bild på höns som liknar dem.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0