Midsommaren var härlig...

...fint på förmiddagarna och kvällarna, det kunde förekomma någon kort skur på dagen bara. Vi hade far med kära fru på besök, de kom på torsdagen och åkte hem söndag eftermiddag. Vi turades om att vara inne hos varandra, älskar deras mysiga och jättestora husvagn =) Jag behövde inte göra någon mat för den stod de för ♥ Jag skulle bara vila var deras stränga order.
På midsommaraftonskvällen hade fars fru och jag lite kul pyssel för oss, visar er senare vad vi gjorde ;)
 
Var till doktorn idag och är fortsatt sjukskriven till sista augusti. Är fortfarande dödligt T R Ö T T,  efter läkarbesöket sov jag i två timmar.
Ett framsteg gjorde jag i alla fall idag, jag körde bil till samhället för att posta min sjukskrivning till försäkringskassan eftersom den elektroniska posten inte funkade på vårdcentralen. Har ju inte kört bil sedan jag körde hem från jobbet på skärtorsdagen.
 
husvagnen omringad av doftande syrener.
 
Deras hund Elin hade full span på våra katter som hon gärna skulle jagat ;) 
 
Vi gjorde utflykter var dag, bl.a till skogsbrandsområdet.
 
Igår hade vi en härligt varm dag och då åkte vi till "vår" sjö så Mille fick bada.
 
Solen värmde och det blåste lite.
 
Vattnet var inte särskilt varmt men det hindrade inte Mille från att bada.
 
 
 
 

Strålande sol och 30 grader...

....idag, 25 står termometern på inne =)
Passade på att ta lite bilder idag:
 
Smörblommor
 
Förgätmigej
 
Prästkrage
 
syren och citronfjäril
 
syren och citronfjärilar
 
Mille lärde sig cykla idag
 
Bosse kikar på när Mille cyklar
 
Så kul tyckte Mille och cyklade, och cyklade, och cyklade, och cyklade
 
Blåmesen har fullt bestyr.....
 
.....att mata ungarna....
 
.....men blev lite fundersam över vad jag pysslade med
 
Imorgon ska jag åka till skolan och önska ungdomarna och kollegorna ett fint och härligt sommarlov =) En kompis hämtar mig eftersom jag inte kört bil än. Hoppas ni haft en lika fin sommardag som jag =)
 
 
 

De vita syrenerna blommar för fullt....

.....och det luktade underbart när jag gick ut med hundarna vid 22, det är konstigt för syrenerna luktar mest om kvällen. Den lila syrenen behöver några dagar till för att slå ut, den brukar vara en vecka senare än de vita =)
 
extrem närbild, dropparna såg jag inte förrän jag uppladdade bilden =)
 
Insekterna har fullt sjå med att besöka alla blommor.
 
När midsommarblomstren slog ut vet jag faktiskt inte, såg dem blomma för fullt idag borta vid den gamla kaningården.
 
Tycker tiden innan midsommar är vackrast det är så ljuvligt grönt och gräset är inte för långt, och fåglarna kvittrer ivrigt ♥
 
Lärkträd med nya skott...
 
Inez mår jättebra och hennes sår är så fint, helt torrt och inga svullnader. Vi tvättar det en gång om dagen och hon tycker det är skönt när vi gör det, hon har inte gjort några som helst försök att slicka på såret när hon är utan tratt så det bekommer henne inte och hon har inte ont.
 
Såret ser jättefint ut och det rosa ovanför och vid sidan är efter plåstret hon fick vid operationen och som vi skulle ta av efter 2 dagar. Då gnydde hon till för det gjorde ont när vi tog av plåstret.
 
Inez HATAR tratten och Inez visar i allt hur mycket hon avskyr den. Står som en stenstod och vägrar röra på sig. Ändå har vi kastat ned den jättestora tratten i källaren som hon fick med från djursjukhuset och ersatt den med en mindre som Bosse hade som unghund när han opererades 
Det kanske syns på bilden hur husse har sytt och lagat den bästa tratten för att våra hundar ska kunna använda den då den gick sönder efter alla smällar i möbler och dörrposter =)
 
Oron efter operationen har tagit mycket på krafterna. Jag sover till minst 9 om morgnarna, måste sova middag då jag är så fruktansvärt trött. 
Tur jag har min morgonpigga make som går ut med hundarna vid 6 på morgon ♥
  
 Inez i skogen idag, hon förstår inte varför vi inte kan köra "leta" som vi brukar. För första gången i hennes liv har vi henne kopplad, jag släpper lös henne för att hon ska få göra sina behov ifred. Börjar hon springa säger jag s a k t a och då går hon. Min dotter brukar säga att hon är en A-hund och jag kan bara hålla med, så lydig och så SNÄLL ♥
 
Gott med iskallt skogsvatten.
 
Näää matte, det är för blött tycker Sotis, jag kommer inte med längre =)
 
Rambo väntar in oss nedanför gården ♥.....
 
.....med jamanden kommer han oss till mötes =)
 
Livet är härligt för en häst på försommaren, gott gräs och ännu inte så mycket insekter =)
 
 Vi testade att så lite gräs i sanden, vi hade inga större förhoppningar om att det skulle gro, men vädret har varit gynnsamt för den sådden och det börjar bli grönt igen. Nu ska vi köpa mer gräsfrön och så resten =)
 
 
 
Lånade denna bild från Monica skrattade gott då jag läste den =D

Blåsigaste våren jag varit med om....

....och så regnigt och kallt =( Men den här våren har varit bra för mig, inga måsten som jag ska hinna med. De enda måsten jag haft är att jag och hundarna ska ha våra promenader =) De vita Syrenerna har slagit ut det är grönt och vackert ♥  
Jag har funderat länge på om vi skulle steriisera Inez, jag vill göra det för att Inez ska slippa vanliga och farliga "tiksjukdomar" och att hon förhoppningsvis ska få leva länge med oss, ringde och förhörde mig många gånger med djursjukhuset om fördelar, risker och kostnader. En sterilisering av tik kostar 5895:- och du står för allt själv då det är i förebyggande syfte för ev kommande sjukdomar.
Försäkringsbolaget berättade att de inte ersatte någonting om det blev komplikationer eller hunden dör....men... vi får billigare försäkring om vi gör operationen, då så många "tiksjukdomar" elliminerats.
Bestämde mig för att trots allt göra det....Men inne hos veterinären så kom 100 % tvivel över mig...jag opererar en frisk hund som aldrig behövt ett veterinärbesök, tänk om något går fel. När vi satt i väntrummet och väntade på hennes tur satt hon lugnt och tyst och tittade på de andra hundarna det enda som berörde henne var en katt som ömkligt jamade i en bur, då ville hon gå fram till den ♥
 När jag hämtade medicin åt Inez som jag fick utskriven direkt innan operationen på apoteket så rann tårarna....så jag tvivlade på mitt beslut. 
 
 Mitt hjärta ♥
 
Älskade,  goa Inez ♥
 
Operationen gick bra, när vi kom dit igen och skulle hämta Inez så hörde jag hundar som gnydde och pep, en sköterska sa till mig när hon såg min oro - det är inte din hund som låter, hon är helt tyst...lilla tappra tjejen ♥ vi hämtade en mycket  trött och omtöcknad tjej. Det första hon gjorde i bilen när vi lyft in henne var att slicka Bosse, så glad hon var att se honom. Klockan 3 på natten väcktes jag av att hon pep, trodde hon hade ont och som tur var hade jag gjort i ordning sprutan med smärtstillande och antiinflammatoriskt på kvällen, gav henne den och hon somnade gott om. Inatt pep hon även vid 3 men jag hade då gissat mig till att hon ville gå upp till övervåningen och lägga sig som hon är van vid, nej! sa jag... så la hon sig och sov igen.....rutiner var ruckade, hon hade inte ont. Hon och Bosse spanar ut genom hallfönstret på natten och har full koll på katter, räv och annat som rör sig på gården =)
 
Dagen efter operationen var Inez väldigt pigg åt mat, plockade upp en pinne åt mig, viftade svansen på morgonrundan, kissade och bajsade =) Hur glad blev jag då =D ? Min tjej var redan där ♥ =)
 
  Idag tog vi bort plåsterremsan och skulle tvätta såret, kära maken fick ta bort plåstret (jag fegade ur ), det gjorde ont och Inez pep till =`( när jag sedan började tvätta såret som är jättefint tyckte Inez bara att det var skönt och sträckte ut benet så jag kunde nå allt ♥ Jag tvättar hundarnas filtar i tid och minut så hon alltid ska ligga rent.
 
Vi tog en härlig middagslur i dag, regn och rusk fram till eftermiddagen. Har precis tagit av Inez "tratten" för att hon inte ska slicka på såret när vi inte har full koll över henne. Annars har hon inte någon tratt på dagen då jag har full koll över henne.
 
Sätter in en bild till från idag, Bosse som är så sällskapssjuk jämt "råkade" bara dimpa ned bredvid sin bästa vän 
 
Några bilder sedan sist:
 
Titt genom köksfönstret, årsveden kom =)
 
Katterna har flyttat ut som vanligt om våren, har bäddat åt dem på trappan, här vaknar de när jag kvällspinkar hundarna ♥ Regnar det, då sover de gärna hos matte ♥
 
Mille fyllde 6 år den 27 maj ♥
 
 Första tårtan som mamma skapat
 
Den andra med de här små marsipankatterna som hon har gjort själv ♥
 
Mille red i veckan, han har blivit riktigt duktig nu, så söt i sina ridbyxor och hjälm
 
Sötaste killarna ♥♥ i skogen...bilden ärligt knyckt från min dotters instagram ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

RSS 2.0