Inte ett enda pip.....

....hördes från Bosse inatt, han sov gott hela natten ♥.
Klockan 5 i morse väcktes jag av Sotis som gick runt och jamade och berättade stolt om nattens jaktlycka. Kan säga att Sotis var rätt billig då, försökte somna om men kunde inte. Hade klockan stod på 6  för att hinna rasta Bosse och ge honom mediciner och mat innan Mille skulle komma, då dottern skulle börja jobba klockan 7. Efter en 40 minuter lång och lugn frukost vilade Mille och jag på maten och såg en film (Byggare Bob ). Mille sprang ut direkt efter filmen, hittade honom och bästisen Inez plockandes och ätandes hallon  ♥♥
 
Där Mille är hittar vi oftast Inez, Inez är en klippa ♥ Det kan gå 20 hundar förbi på vägen och det rör henne inte i ryggen, vi kan faktiskt lita på henne till 100 % ♥♥♥♥♥
 
Så gott med hallon tycker de båda =) På eftermiddagen gick Mille, Inez och morfar ut i skogen och käkade blåbär alla tre ♥
 
Idag har det blåst hela dagen, svalt och skönt =) Bosse fick Arnes första madrass som vi haft i vedskulet och som katterna brukar sova på när de vill ha svalt och skönt ;)
 
Så kul att följa Milles lek på gården och lyssna på alla hans ljud.
 
 
 
Mormor pratar med sin storebror i telefon, det är inte kul då Mille har massor han vill säga just då till mormor ;)
 
Sedan blev det en tur i djungeln för att leta efter lejon.
 
 
 
Vår kvällshimmel igår =)
 
 
 

Operationen idag blev större....

....än den förra, Bosse var kraftigt inflammerad i leden och hade många vita blodkroppar, en massa "skräp" fanns och det hade blivit nya broskbeläggningar, det ena benet hade skrapat på det andra så en hel del ben togs bort från det som var för långt =`( Veterinärens ansikte sa allt....Under sina 30 år som kirurg och de sista 15 åren som kirurg på just osteochondros på Strömsholm hade hon aldrig varit med om ett liknande fall.
Hon ringer mig på fredag då hon hoppas att hon fått svar på proverna, hon hade skickat både inflammerad ledvätska och en benbit och så vill hon höra hur Bosse mår.
Jag grät, inte några besked jag ville ha, lilla äskade Bosse ♥
Veterinären förstod inte heller hur han kunnat gå så bra, inte haft feber, varit så pigg och glad med den inflammation han hade.
Min största rädsla är att han har cancer i benet =`(
 
Vaknade med huvudvärk i morse och den har suttit i hela dagen ( säkert spänningshuvudvärk), vi har åkt 24 mil idag då vi åkte hem efter att ha lämnat Bosse på djursjukhuset och då vi även hade Inez med oss. Jag la mig och sov en timme och när jag vaknade hade huvudvärken lättat lite.
Fick förklaring till förra operationsgångens jobbiga natt med mycket pip och låtanden från Bosse, han hade inte ont för de får så mycket smärtlindring som håller i länge, det är smärtlindringen som gör att han blir lite "hög" och låter mycket. Ska ge honom samma smärtlindring vid 21:30 så även denna natt kan jag se fram mot lite ljudlig "sång" ;)
 
Ljuvligt, äntligen hemma och inne i kära buren som Bosse lärt sig tycka om och självmant vill gå in i och sova ♥ Har aldrig tidigare behövt ha en hund i bur och trodde inte att någon hund skulle välja det sjävmant.
 
♥ ♥
 
Men Bosse var tillräckligt vaken för att höra att husse sprayade Radar mot ett av våra getingbon 1 dm från ett fönster på övervåningen =)
 
Finns inget ordspråk som passar in idag, bara mina egna tankar: kärleken till en individ fyller en stor del av ditt hjärta, rädslan blir då väldigt stor att förlora just den biten....

Med tungt hjärta....

....och med tystnad i bilen större delen av vägen hem idag från djursjukhuset då våra tankar måste bearbetas inför beskedet att Bosse måste opereras om imorgon =`( Vi hade i varje fall tur att få operationen redan i morgon  (en inställd tid)  då jag är hemma en och en halv vecka till innan jag börjar jobba igen och kan vara sällskap åt Bosse. Det är ytterst ovanligt att hundarna inte blir bra efter denna operation berättade veterinären. Vi visste ju båda att detta nog skulle vara den enda lösningen då Bosse fortfarande är 2-gradigt halt. Men man hoppas ju alltid på att under ska ske, hoppet är ju det sista som dör.....Tiden på rehabiliteringen för Bosse som vi hade lite senare på dagen ringde vår snälla veterinär och avbokade.
 
Nu får ni hålla tummar och tår för att Bosse blir bra efter denna operation......
 
Denna vecka skulle Mille vara hos oss efter två härliga semesterveckor som han haft hos pappa, farmor och farfar =)
Vi har badat i vår sjö som säkert håller 27-28 grader. Men imorgon blir det förskolan då vi blir borta hela dagen pga operationen. 
 
Mille leker med sina "maskiner" i hästens uttorkade vattenhål i söndags.
 
En perfekt sandlåda.
 
Mille springer hem till gården  för det har börjat småregna, sedan blev det ett gigantiskt åskväder som skapade kaos i Stockholm och på fler ställen i Sverige. Vi hade all möda i världen att springa runt i huset och få igen alla uppställda fönster i blåsten.
 
Dagen efter badade jag och Mille i vår härliga skogssjö.
 
Då tornade åskmolnen upp sig igen och....
 
...det började blåsa, vi packade ihop och åkte hem igen..men den dagen var det falskt alarm och molnen drog vidare =)
 
Idag efter djursjukhusbesöket så åkte dottern, Mille och jag och badade =)
 
 
Vi körde båtrace med mormors och mammas foppatofflor, så kul tycker Mille =)
 
Min båt leder...yehhh =)
 
Här har vi då den lilla "fuskisen"  ;) Inte kul med mammas och mormors "båtar" vid strand då hans "båt" drev åt helt annat håll, så med lite hjälp från Mille så blev det lika ;)
 
Goa , glada Mille, så lätt det är att roa en 5-åring ♥
 
Vår idyll inne i skogen ♥
 
 
 Jag visste ju att en operation till troligtvis skulle bli den enda lösningen på Bosses hälta, men när det blev sanning idag så rann tårarna innanför solglasögonen på vägen hem, lilla, goa, älskade Bosse ♥ Så tungt att vara tvungen att begränsa denna underbara unga hund ytterligare en månad, i november om allt går bra får han vara lös igen.....
 
 

Otroligt varmt....

...idag oxå. Katterna orkar inte heller med värmen utan kommer in och lägger sig i "svalkan" i sovrummet där rullgardin och gardiner är neddragna för solen. De ligger inne hela dagarna ♥
 
Sotis ligger utslagen på golvet och.....
 
Rambo ligger utslagen på sängen.
 
Så mycket svalka vet jag ändå inte om det är...puuuuuuuhhh..
 
Idag tog jag i alla fall vara på värmen, tinade kräftor som vi skulle äta till kvällen på biltaket ;) Fort tinade de.
 
 
Vi satte oss och åt ute vid 17, det var faktiskt riktigt skönt, en lätt bris svalkade oss mestadelen av tiden och syrsorna höll konsert för oss ♥ Jag och dottern letade efter hästens ena bortappade flughuva ute i hagen efter kräftorna, vi körde lite rapport med Inez mellan varandra i den stora hästhagen =) Fläkten blåser svalt och skönt,  just nu är det 29,1 grader inne och 22,1 grader ute klockan 21:30.
 
Kände för att ta denna bild en gång till ;)

Orm....

.....vill vi inte ha på gården. Idag när kära maken skulle gå och slipa knivarna på gräsklipparen, så slingrade sig en orm bort som legat och solat intill husväggen. Han såg inte vilken sort det var men den var mörk. Inez brydde sig som vanligt inte om den, alla djur i Guds natur får leva i fred för henne ♥
 
Igår när jag gick med Bosse prasslade det till vid en stor sten, Bosse ville dit men fick inte för mig, han älskar humlorna som brummar i blommorna efter våra promenadvägar, allt och alla kan vara lekkompisar till honom ♥ Tänkte på Rambos ormbett i våras, något jag inte vill vara med om igen =/ Rambo har som tur är sovit inne hela dagen, tror att Sotis är lite mer rädd om sig och försiktig så jag är inte lika rädd för att han ska bli ormbiten.
 
Hur ont hade han inte goa Rambo ♥ http://kort.webblogg.se/2014/april/huggormsbett-pa-katt-2.html
 
 
När hundarna skulle ut till eftermiddagen så kikade vi igenom hundgården först så ormen inte låg där, det gjorde den inte men när jag skulle gå in såg jag en svart svans som slingrade in bland blommorna vid trappen. Jag vaktade och dunkade en kvast i marken tills kära maken kom med lien och slog ned gräs och blommor. Då hittade vi ormen som vi skrämde iväg ut i hästhagen, hoppas inte den kommer tillbaka... Men vacker var den och smidig =) Den hade inga gula fläckar så troligtvis var det en svart huggorm.
Min man sa idag att jag är nog rätt ensam om att tycka att ormar är vackra och möss är söta...är jag det ?
 
30,4 i skuggan på norrsidan vid 16...Idag gav jag fanken i att gå ut och vila i skuggan, det var F Ö R varmt ;)  just nu vid 20:00 har vi 26,8 ute och 31,3 inne. Har duschat kallt, så även Inez, Bosse har sin kära fläkt.
Hörde just nu på nyheterna att det nog var sista dagen med denna extrema värme, det tackar jag och hundarna för, vi vill ha runt 22 ;)
 
 
 
 

Idag insåg jag ....

....hur mycket Bosse har växt och vilken maffig hane han kommer att bli ♥ Han låg bredvid mig i morse och vilade efter morgonsvängen. Häromdagen på morgonen såg jag den stora skillnaden mellan Inez och hans huvud när de tiggde kattmat, de får alltid en sked kattmat efter det jag fyllt katternas skålar ;) Det är rättvist för när jag gör iordning hundmaten så finns det alltid en katt på bänken som snor hundarnas mat ur deras skålar =)
 
Min "baby" har vuxit ♥
 
Rambo som varit ute hela natten sover inne i svalkan (27 grader)
 
Jag kan ställa klockan efter Sotis, varje morgon klockan 6 så mullrar det i hundgårsstaketet och sedan blir det jamande för han ska berätta vilken "duktig jägare" han är. I halvvaket tillstånd hör jag knastret från mössen/råttorna han äter upp =/  Innan jag kan släppa ut Bosse på morgonen måste jag alltid städa bort en massa gallor och diverse inälvor han ratar som ligger på Bosses matta ( rätta mig om jag har fel här om inälvor) Börjar tröttna ur för han ger mig en massa mattvättar då jag inte gillar blodiga och kladdiga mattor.
 
Den här musen hade Sotis inte orkat äta upp, den skulle väl Bosse få...den kastade jag ut och jag hoppas någon fågel hittade den och kunde mata sina ungar mätta.
 
Bosse kan vi ha lös mera nu då han har funnit sig i att ta det lugnt, hundarna har ikväll gnagt på varsitt ben, på varsitt håll =) Just nu sover vår lilla/stora gosse lugnt på en av hundbäddarna ♥ Känns så bra i denna värme att han kan dricka när han vill och hitta en sval plats på golvet. Men var natt och flera timmar var dag låser vi in honom med tungt hjärta i buren =`(
 
Kvällsmys ♥♥
 
 
 
 
Vår region hade tydligen varmast i landet idag...och nog var det VARMT....Det sved i ögonen från svetten som rann och håret var som nyduschat och blött hela dagen....
 
Har nu inte besökt någon badstrand i år så jag har sett om detta stämmer ;)

En ljuvlig morgon....

 
 
.......blev några bilder när jag gick morgonsvängen med Bosse i skogen.
 
 
 
 
 
 
30,4 grader i skuggan på norrsidan nu, blir nog en riktigt varm dag =)
 
 
 
 
 
 
 

Vilken härlig dag vi haft.....

....med många nära och kära på besök. Vaknade vid 7 och tog morgonsvängen med Bosse efter hans morgonmat och medicinering, så vacker morgon i skogen och jag förstod att det skulle bli en varm och fin dag.
Kära maken tog hand om diskbänken och städade runt lite, jag dammsög och tvättade golv. Vi var klara vid 11 så jag satte mig ute med Inez, vi busade lite med hennes älsklingsboll och så lyssnade jag på min ljudbok, kära maken låg på kökssoffan och läste sin bok och var sällskap till Bosse.
 
Son och barnbarn, makens systrar med respektive kom vid 14, dottern dök även upp efter jobbet ♥ Fika och mys och en massa prat i skuggan ♥  En härlig familjedag är till ända ♥
Nu lägrar sig lugnet i huset, det enda som hörs i huset är Inez flämtningar i hettan efter en härlig långsväng och bus med dottern i skogen. I morgon är 30 grader utlovat ;)
 
Sen juli kvällshimmel
På väg till vår härliga skogssjö.
 
 

Stadsbesök....

 ....idag igen, Bosse gnällde flera ggr på väg in till staden, Inez var ju inte med i bilen så han visste att vi skulle iväg på tråkigheter för hans del. Väl framme fick Bosse sin spruta i nackskinnet på parkeringen utanför djursjukhuset och sedan bar det av till "djur"sjukgymnasten. Där undersöktes det opererade benet , Bosse har bra rörlighet i benet, men fortsatt svullen och hälta av en inflammation i leden. Vi fick göra bekantskap med "vattentraskning". Bosse gick lugnt in i "buren" lite konfunderad blev han när den började vattenfyllas, men när bandet sattes på så började han gå mot mig som stod längst fram, jag hade blivit varnad för att jag kunde bli blöt om han försökte hoppa upp....och det blev jag ;)
 
 
Vi åkte hem, bilens termometer stod på 27, kära maken sa - vi åker till vår skogssjö och tvättar av Bosse kloret och ser om han gillar att gå i vattnet där.
Det gillade han, vi gick i kanske två minuter, sedan tvättade vi av honom i sjön och blaskade ned honom med vatten. Vi ser nu med tillförsikt fram mot våra vattenpromenader 2 dagar i veckan i vår härliga långgrunda skogssjö med sandbotten =)
 
Vad ska hända nu undrar en skeptisk Bosse? Stackars lilla Bosse har inte fått bada i sjön tidigare då han varit halt, bada har alla våra hundar älskat och jag hoppas att Bosse kommer att göra det oxå när han blir frisk.
 
Vår härliga skogssjö ♥ långgrund med mjuk sand, här ska vi ha mycket rehabiliteringstid.
 
Mysigt ♥
 
Ordspråk: Oro- den ränta man får betala då man lånar av morgondagens bekymmer

 

 

I morse....

...efter utesväng och mat till hundarna och efter det morgonkaffet var kokat, så satte jag mig och även kära maken framför datorerna en stund och njöt av kaffet. Helt plötsligt mullrade det till - är det åska? frågade maken, nej- svarade jag bara en katt som klättrar över hundgården ( och som sedan klättrar in genom det öppna köksfönstret )    ;)
 
 
 
Mycket riktigt...gick ut i köket och såg Sotis gosa med Bosse ♥
 
Morgongosig kisse som gosar med gosig Bosse 
 
Efter en stund hoppade han ut från Bosses bur för att äta kattmaten som jag tidigare serverat Rambo.
 
Sedan gick jag för att duscha då maken ropade på mig....
 
På Bosses matta låg en fet råtta som Sotis tyckte att Bosse skulle få, tur vi har en matsamlare i familjen som delar med sig till andra ♥   ;)
Ursäkta bildkvaliteten, bilderna är tagna i all hast med mobil ;)
 
Längesedan jag fick en bra bild på Rambo, plockade fram en bild då han klättrat upp på vår stege  ♥ 
 
 
 
 
 

Värsta åskovädret ....

....jag varit med om tror jag. Det regnade och haglade så mycket idag att marken blev vit och hela gården flöt av små bäckar. Vi hann med  ett åskväder till ...men först...
när jag gick upp i morse fick jag se något stort djur som satt i taket, det visade sig vara en stor gräshoppa som även hittade ut igen =)
 
 
 
 
 
 
 Här vräker det ned både regn och hagel....
 
 Lokie tog sig en härlig och svalkande dusch, men när haglet vräkte ned som mest vände han bara rumpan mot det. För 5 dagar sedan fyllde Lokie 24 år ♥
 
 Ser ut som när första snön kommit ;)
 
 
 
 
 
 Solen värmde direkt efter och då steg ångorna upp från vedbodstaket....
 
 ...och drog förbi ladugården.
 
 Bosse låg som vanligt obekymrad när åskan smällde som värst. Fortsatt burvila efter operationen i och med att Bosse är 2-gradigt halt fortfarande =`( Vi ska nu åka in var vecka till djursjukhuset och han ska få antiinflammatoriska sprutor då han är svullen i leden. Blir det inte bättre efter de fyra sprutorna varnade vererinären för att de kanske måste gå in i leden igen, stackars Bosse om han ska opereras igen med samma långa konvalecens en gång till =`( På måndag så ska vi till sjukgymnasten som ska hjälpa oss och Bosse med träningsråd. 
 
 Bild från 19 ikväll, soligt och varmt och hästen har svalkat sig i stallet. Han står ofta och länge i dörren och kikar ut =)
 
 Utsikt genom mitt sovrumsfönster ♥ Kan inte tänka mig något vackrare att vila ögonen på än Lokie =)
 
Nu ska kvällsmaten intagas...
 
 Från sovrumsfönstret ut mot hagen...
 
Sotis sover "räv"....
 
 Lättväckt och lättstött, här visar han sitt missnöje med en stor gäspning ;)
 
Hallonen är mogna, nu ska vi se vem som får mest av hallonen, koltrastarna eller jag ;)
 
Vid 19:30 började det mullra i fjärran och himlen mörknade på....
 
...så vräkte det ned regn igen, trots att solen sken hela tiden. Några knallar blev det innan åskan drog bort igen.
 
Sista kvällssvängen med hundarna efter 21, åter steg ångan upp från marken..
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Vilken dag är det....

...jo det är ju lördag =) man blir dagvill när man går hemma och gör samma saker dag ut och in, klagar inte...tycker det är ljuvligt med var dag som känns som helg ♥ Nu när Bosse sluppit tratten så har allt blivit så mycket "friare" Jag har suttit ute i solen /skuggan både igår och idag i två timmar, slappat och lyssnat på en ljudbok och njutit av sommaren.
 
Efter kvällssvängarna med Bosse har jag och Inez tagit en skogspromenad, jag "platslägger" henne och gömmer saker, det är det bästa Inez vet att få leta efter saker ♥ Så kul vi har och så nöjd hon blir och sover gott därefter. Tyvärr så har hon kommit lite i skymundan nu när Bosse tagit så mycket av vår tid :( Vi försöker kompensera det.
 
Lite bilder från ikväll:
 
Så här har haken fastnat i Bosses halsband både igår och idag, lögn i f..n att få loss den, har aldrig hänt tidigare =/ Men nu när jag måste ha honom kopplad och full koll så att han inte busar, så ska det givetvis hända, in med glada busen i buren och sedan försöka trassla bort haken från halsbandet.....
 
 
Mina vackra klockor slog ut idag ♥
 
Här väntar Milles leksaker på honom...men de får vänta i två veckor innan han kommer igen då han tillbringar en härlig ledighet hos farmor och farfar =)
 
Massor av goda ärtor får vi ♥
 
Inez på helspänn, äntligen ska hon få leta, det har hon längtat efter hela dagen =)
 
Här går det undan i skogen ♥
 
På väg hem igen, vår härliga skogsstig som är "fnösketorr" just nu.
 
En nöjd Inez som tycker att "morsan" och hon haft jättekul ♥
 
Undrar var den här "skräpiga" katten varit ;)
 
Bosse bus idag efter kvällssvängen som får vara högst 10 minuter ♥
 
Sista kvällsvängen gick jag och Inez till "storskogen", Sotis var med som sällskap =) Vi har så jättestora ormbunkar efter vägen, Mille blev förundrad över de stora och härliga växterna då vi letade efter smultron i torsdags. Några bilder:
 
 
 
 
 
Bilderna är från 20:45 ikväll.
 
Vi har massor av mjölkört i vår gamla skogshage som inte används längre.
 
 
 
 
Tänkvärt.....
 
 
 
 
 

Idag tog vi bort Bosses stygn...

....och det var en stor lättnad att få slänga ned tratten i källaren till den övriga samlingen ;) Nu slipper stackars Bosse att fastna i element och burgaller. En lättnad för oss oxå som suttit vid Bosses sida största delen av dagarna så att han sluppit tratten i värmen, kära maken har läst ut alla de böcker han köpte inför Bosses konvalecens.
Bara 15 grader vid 7 i morse men sedan steg värmen snabbt....Lika varmt som vanligt inne och ute.
 
 
Bosse har verkligen imponerat på oss, vi tror att han har ett mycket bra psyke, han har funnit sig i allt med konvalescensen och alla våra burar och instängdhet, men Bosse är go och glad ändå, jag får stoppa hans glädje var gång vi går ut, han lyssnar och lyder...men ungdomsglädjen är inte knäckt =) På tisdag har vi återbesök på djursjukhuset, ni får hålla tummarna för att allt läker fint =)
 
Jag och Inez tog en liten sväng vid 19:30 ikväll och kameran fick vara med denna härliga, vackra och varma kväll =) Men först en bild från igår morse....
 
Igår brumade det för fullt vid 07:30, vi tittade ut och det var fullt med lasbilar och maskiner utanför vår gård, ny asfaltering på gång. Idag åker bilarna sakta på vägen då det smäller av allt grus/sten de lagt ut.
 
Solen leker runt granarna i skogen =)
 
Högsommar och vissa växter är längre än mig ;)
 
Humlen som slingrar sig runt den döda björkstammen tycks ha haft en gynnsam sommar.
 
Inez och jag på väg ned mot våra åkrar ikväll.
 
 
 
På väg hem och rallarrosen blommar för fullt...
 
 
 
Vedboden är "knökfull"........
 
.....så även vedskjulet, vi har ved till 2 års förbrukning......
 
Snart blommar mina vackra klockor som jag plockade från en ödetomt i skogen för några år sedan =)
 
 

God morgon =)

En härlig morgon med 18,5 grader ute kl: 7. Hundarna ligger ute i svalkan just nu.
Gick runt på gården och tog lite foton, både de röda och rosa doftrosorna blommar för fullt, det luktar underbart på gården från dem.
 
Tjock och blank häst vandrar ut för att äta frukost ♥ vid 24 års ålder får man ha gubbmage ;)
 
Daggen syns på stalltaket och potatisen blommar för fullt...
 
 
 
 
 
Ordspråk: Morgonstund har guld i mun.

VARMT.....

......30 grader i skuggan, normalt skulle jag inte klaga men det är för varmt för hundarna, i synnerhet Bosse. Hans höga temp har jag skyllt på värmen och jag tror jag har rätt. Bosse själv vill vara i buren i köket som ligger på norrsidan, svalare där och med fläkt på så har han tyckt det är drägligt. Inatt sov han i köket, vartenda fönster i huset är öppet. I morse hade han bara 38,2 i temp...nu på kvällen hade han 38,8 men dagen har oxå varit mycket varm.
Igår somnade jag vid 21:30, så trööött, tror att oron tar mycket krafter. sov till 04:10, kollade till Bosse och stängde av fläkten då det var mycket svalt i köket, sov sedan vidare till 07:15.
 
Dotter och Mille var till ett djursjukhus med sin 13-åriga katt, han hade sköldkörtelproblem och ska äta ett visst foder livet ut, puuuhhh, jag var rädd att de skulle vara tvugna att ta bort honom.
 
Vid 13 kom dotter och Mille, vi satt ute i solen och Mille badade. Kunde inte fylla i mer vatten då poolen inte stod plant, men Mille hade kul i den ändå =) Det får bli nästa projekt att bygga en ställning så vi kan fylla poolen.
 
Så skönt att bada i värmen, jag svalkade mig oxå där en stund, då stänkte jag och Mille ♥ på varandra genom att kasta bollarna mot varandra =)
 
Lokie bjuder oss på lite bromsar i sommarvärmen ;)
 
Inte mycket till svalka tyckte Bosse ♥ när han kom ut i hundgården.
 
Inez hade lekt och blivit duschad med vattenslangen tidigare, i morgon ger vi Bosse en dusch oxå då det ska bli lika varmt och soligt.
 
Fina Inan / Inez ♥
 
 
 
 

Vilken värme det blev....

....vi har haft över 28 grader i skuggan. Att hålla en hund sval som tvingas ligga inne mestadels av dagen på en mycket begränsad yta är svårt då en hund bara kan svettas genom flämtning och tassar, Bosses temp har legat på 39 i två dagar, men den har gått ned då han varit i uteburen. Inez hade 38,3 i morse, vi tempade henne oxå för att se vilken temp hon hade i värmen.
Vi rotade fram fläktar från vinden i förrgår som finns vid Bosses burar och svalkar honom. Några kalla handdukar har han ingen lust att ha på sig  ;) Vi fick snabbt till en utebur och la en "skiva" över ett stort hål som Arne grävt och som vi inte vill att Bosse ska snubbla i. Vi märker att Bosses dagar blir mer stimulerade då han kan alternera mellan burarna.
Bosse är pigg och glad, såret är fint men oron finns ändå för tempen. Ringde till djursjukhuset i morse och kollade vad de tyckte om tempen och om vi skulle åka in, lite tveksamma var de till den höga temperaturen men i och med Bosses pigga allmäntillstånd så tyckte de att vi skulle avvakta. Vi tempade Bosse igen medan vi hade djursjukhuset på tråden och då hade tempen sjunkit till 38,6. =)
 
Mille sov över hos oss i lördags, tre gosedjur ska alltid finnas med ♥
 
Hos mormor får man titta på en film innan man ska sova ;)
 
Vi brukar se till att Bosse slipper tratten minst 5 timmar per dag, då sitter vi vid hans sida och har full koll så han inte kommer åt att bita i stygnen. Han är inte det minsta intresserad eller har försökt att bita i styngnen så då besvärar de honom inte heller, operationssåret ser fint ut och är inte svullet =) Här gnager han lugnt på ben och Inez ligger som en trygg klippa bredvid  buren ♥
 
När solen stekte som mest i söndags var Mille inne, vi spelade memory och han målade så fint i en målarbok.
 
Bosse fick nytvättade silkeslakan som är svalare än fleccefiltar.
 
På eftermiddagen i söndags travade Mille och morfar ved....
 
....det här är min trave mormor =) ....
 
...i flera timmar kämpade Mille och morfar med veden, mormor grillade så att mamma som kom hem från jobbet, och vedkämparna fick mat i magen =)
 
 
Bur i "buren"....
 
....men så skönt att få vara ute tycker Bosse (bild från igår) ♥ Här har vi fullt upp maken och jag så "tratten" är på. Idag låg Bosse utan tratt i flera timmar då vi satt ute och bara myste i skuggan och hade uppsikt över honom.
 
På fredag plockar vi stygnen, då slipper Bosse äntligen tratten =)
 
För mig stämmer de fyra första punkterna, hundarna tillhör vår familj och respekteras därefter. 

Så trött igår....

...så jag la mig 21:30 och somnade bums. Bosse var även trött och sov lugnt hela natten ♥ Vi vaknade vid 6 och då tog vi tempen, 38, 3 en helt normal temp. Igår hade Bosse 38,8 och jag blev orolig och ringde till jourhavande veterinär och fick svaret att vid 39 har hundar feber... jag kunde vara lugn. Dotter och Mille var här så Bosse hade stressat lite i buren och pipit så han hade nog höjt graderna lite pga av det ;)
 
När vi tempade honom senare på kvällen hade han 37,5. Har aldrig behövt tempa en hund förut trots att det varit  5 schäfrar före Bosse, men fick papper på och har läst att 37,5-38,5 är en hunds normala temp,  Efter morgonmaten och smärtstillande och inflammationshämmande medel blev det en kort utesväng och sedan vila och vila. En timme i köksburen blev det medan jag tvättade, idag var Bosse inte lika orolig som igår, det var bara när jag gick ut som jag hörde honom gnälla. Vi tog bort plåstret från operationsstygnen igår, det ser jättefint ut och är torrt och inte svullet =) Om en vecka plockar vi stygnen och då slipper han "tratten".
 
Mille med flera myggbett i pannan....
 
De som inte behöver vara i buren är där så fort grinden är öppen, Inez och ......
 
......Sotis ♥ Men de kan ju gå när de vill till skillnad från Bosse.
 
Men här finner Bosse ro och vilar lugnt, på den kära madrassen i sovrummet. Jag har suttit mestadels vid hans sida idag. Men han har inte brytt sig nämnvärt när jag gått ut och hängt tvätten =)
En solig och fin dag, tvätten har torkat på nolltid =) I morgon ska vi göra en tredje bur åt Bosse, den gör vi inne i hundgården så han kan följa vad som händer på gården =)
 
Så sant, jag börjar landa nu efter oron runt Bosses operation och eftervården, nu försöker vi bara göra det bästa av situationen för Bosse. Han är även en mycket klok liten kille som finner sig snabbt i situationer. Får vi nu till uteburen så han får mer psykisk stimulans och får vara med även där känns det bra =)
 
 
 
 

Natten blev tuff....

......Stackars Bosse hade nog både ont och kunde inte förstå varför han var instängd, mycket "pip och gnäll" blev det, stackarn ♥. Vid 03:30 gick vi ut för en pink och bajsväng. Vår gamla spårsele plockade vi fram igår så att vi kan lyfta Bosse när han går upp och ned i trappan ut så att det inte blir för hårda stötar på det opererade benet. Har funkat bra men Bosse är lite tvivlande till vad vi håller på med. Efter mat och smärtstillande la vi oss att sova vid 06:00, Vi sov till 09:30, då var det dags för nästa pinksväng, 5 - 10 minuter får vi gå. När vi kom in la jag Bosse i buren i köket, var tvungen att tvätta alla nya hundfiltar vi köpt och golvet var en enda luddig massa efter Bosses bad i tisdags. Efter dammsugning och golvtvätt så hade Bosse förlikat sig med buren och sov.
 
 
Menar du på allvar matte att jag ska vara här?
 
Hjärtat gråter när jag tvingar denna levnadsglada kille att bli instängd, men ordern är, två veckor i absolut stillhet.
 
Bosse trivs bäst att sova på sin vanliga madrass i sovrummet, här kommer han bättre till ro och struntar oftast i att han är instängd. Men om han vill kan han lätt ta sig ut vilket han inte kommit på ännu ;) Vi gjorde en kil till dörren som låser grinden från ett håll, min datastol är stoppet på andra sidan (stolen har ju hjul) jag satte papper som stopp till hjulen för att göra det svårare att flytta på den, men den är ändå en barnlek för Bosse att flytta. Vi får se hur länge det fungerar...Han kan ändå bara vara i sovrummet då jag har en grind vid dörren.
 
 
Dagen har fungerat över förväntan, våra utesvängar har gått lugnt efter planerna =) . I kväll låg Bosse helt lugnt utan tratt i 40 minuter och gnagde på ett ben, nogsamt övervakad av oss. Men febertermometern hatar han, då kniper han så det är lögn i h-vete att ta tempen. Vi ska tempa honom varje dag i en vecka för infektionsriskens skull.
 
Mys på hög nivå ♥
 
Regnet har vräkt ned idag, potatisen växer och frodas. Jag och kära maken köpte böcker för 700 igår som vi ska avverka medan vi sitter som sällskap åt Bosse =)
 
Nu så blir det kväller, TRÖTT
 
 
 
 
 
 
 

Operationen gick bra......

...och vi fick hämta en omtöcknad Bosse vid 15:00. Veterinären berättade att Bosse hade friska och starka ben så prognosen för tillfrisknade är bra om vi kan hålla denna ljuvliga och levnadsglada unghund "på mattan" Vi hade gott om tid att göra storstaden, fyra nya hundfiltar inhandlades in så vi kan byta rena filtar i hundbäddarna var dag, 6 nya böcker inhandlades till vår semester och när vi sitter som sällskap åt vår Bosse ♥ =)
 
På hemvägen vräkte regnet ned så vindrutetorkarna inte hann med att ta bort vattnet. Åskan small så det hördes in i bilen. Både jag och maken funderade hela vägen hem på hur vi kunde fixa en "vettig "hundbur för de ggr vi inte kan övervaka och vara sällskap till Bosse.
 
  Väl hemma igen möttes vi av vår underbara och omtänksamma Inez som bekymrat granskade Bosse och lite ömhetstvätt blev det ♥  Tack kära dotter och Mille som såg till att Inez blev rastad och fick sällskap under dagen, de ställer alltid upp och hjälper oss när det behövs ♥ ♥
 
Kära dottern, maken och Mille byggde ihop en hundbur som blev vettig till Bosse till de ggr vi inte kan ha full övervakning av honom. Kvällen tillbringade kära maken med att skära ut en skumgummimadrass som fyllde hela hundburen ♥ . Med olika kosttillskott, ny mat, medicin, försäkring avdragen, med självrisk och 20 procent på beloppet så blev notan för dagen över 5500....
 
Efter 2 veckor ska Bosse börja rehabiliteras med vattengymnasik, tid är beställd. Nu börjar vi vår tuffa resa.... 
 
 Inez gillade husses madrass, hoppas även Bosse gillar den då han tvingas vara där....
 
 Tratten som Bosse ska behålla i 10 dagar innan vi plockar stygnen efter operationen gillas inte....än...
 
Trött efter dagens alla händelser sover Bosse just nu gott ♥

Så har vi förberett Bosse inför operationen....

 
 
....vi har tvättat honom i Descutan, ett desinfektionsmedel och bäddat rent alla hundbäddar. Bosse imponerade på oss då han tyckte det var roligt i duschen och inte tyckte det var något konstigt eller besvärligt att bli ordentligt skrubbad och blöt.
Är orolig inför morgondagen, vet att all sövning innebär en risk... =( En lång dag blir det, vi lämnar in Bosse 08:30 och får hämta honom 16:30...Dottern tar hand om Inez  ♥ Håll tummarna...
 
Skulle ladda upp ett helt gäng bilder på Bosse men det tog stopp efter ett tag så det blev bara små valpbilder...
 
Vår sötnöt måste få bli bra igen  ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

RSS 2.0