Sjuk, vaknade med en rasp i halsen..

...i morse  😷 👎
 
Har tagit de lugnt hela dagen, sovit nedbäddad i sängen på em. Tog nyss tempen 39 grader så tog lite febernedsättande till kvällen.
 
Mille och dottern var sjuka onsdag och torsdag så nu blev det min tur/otur 😫
Nu regnar det, första vårregnet för i år med lite värme ute så jag hoppas det inte övergår i snö.
 
Har kikat på "trolljägarna" idag, jag kan inte fatta hur folk, ungdomar kan skriva så kränkande kommentarer till människor de inte känner? Hoppas på en lagändring så det blir straffbart när man hotar att döda någon.
 
 Bilden lånad här Symboliserar mig och Rambo som sovit gott hela em.

I dag kändes det som riktig vår...

 
Molnigt och tråkigt på fm. var ju utlovat sol... Vi gjorde köttsoppa och det tar sina timmar om man vill ha mört kött i soppan.
 
Supergod blev soppan 👍 Då kära maken ska besikta dotterns bil imorgon så skrev jag sms  och frågade om de vill ha lite soppa vid bilavlämning...det ville de. Mille sjuk i förkylning, inget överaskande då han hade förhöjd temp och hostade då han sov över hos oss.. Nu var dottern även dålig.
 
Strax efter ett dök solen upp och vi gick ut, satt ute i flera timmar i bara t-shirt.. Igår och idag har vi släppt ut hönsen på gården och suttit ute med dem och vaktat dem från höken ❤️ De hittar vartenda grönt strå, jag bara ÄLSKAR att se hönsen vara fria och krafsa i jorden, jag känner så väl igen ljuden då de hittar en snigelsnäcka och äter upp den, ser när de springer efter en flygande insekt...När jag kommer ut på gården så trängs de flesta hönor i väntan på att jag ska släppa ut dem i friheten från hönsgården  ❤️ Att sedan mota in dem till hönshuset är inte svårt, de kan rutinerna och på fem minuter räknar vi in dem alla...
 
Våra fina markberedare....Nu är det vår...
 
 
 
 

Tror ni jag kunde sova inatt?

...Nix! är fortfarande för orolig över Milles diabetesvärden. Klockan 24:30 smög jag in och tog hans värden när han sov, det var bra så nu skulle jag kunna sova lugnt, med en bok i örat så somnade jag ca 01:00 men vaknade tre timmar senare och kunde inte somna om. Blev tidig hundsväng och hönsskötsel idag.
 
Mille vaknade vid 07:45, först ville han mysa i sängen en stund med surfplattan. Frukostalternativen var gröt, rostat bröd eller våfflor, så klart blev det våfflorna 😉.
 
Lunchen blev hans favoriträtt, mormors kyckling med sås och ris (det är såsen han älskar mest) En matlåda till imorgon fick han med hem 😉.
Vi vilade lite på maten och sedan gick vi ut i den värmande solen. Där var Mille omväxlande soldat eller bonde, vid sin sida hade han hela tiden vår schäferhane Bosse. Förr var det alltid vår tik som följde honom överallt men nu har Bosse fått ta över det ansvaret.
 
Trött är bara förnamnet just nu 😴...Men vad spelar det för roll, jag kan sova ut andra dagar.. Lyckan att få ha Mille här och att han så gärna vill komma till oss betyder allt ❤️. Som jag skrev tidigare kommer jag säkert att anpassa mig till hans diabetes med tiden.
 
Sista snödrivan på gården är på väg bort 👍 i hästhagen försvinner snön saktare då det är mer skugga. ( dåliga bilder, tagna i farten med mob som vanligt nu för tiden)
 
Vi skulle bära upp madrassen och Milles sängkläder när vi kom hem efter att ha skjutsat hem honom, det kunde vi glömma 😁 där sov Rambo så gott i lillhusses bädd.. Kära dottern tycker jag alltid är för "pjoltig med katterna" De får styra för mycket , jag kan inte dammsuga om en katt är inne, bädda sängen osv...Det tar jag 😉
 
Här är både Rambo och Mille "bebisar" och sover som vanligt ihop ❤️ båda fyller 10 år i år..
 
Då dottern flyttade till lägenhet för 8 år sedan flyttade Rambo hem till oss då han var utekatt och aldrig hade trivts med att vara inne jämt, men han glömmer ju inte vilka han växt upp med och träffar ofta. (Bilden tagen av min dotter)
 

Våren smyger på i allt snabbare takt...

... Dagarna blir så mycket längre, solen värmer och snön försvinner, härligt!
 
I förra veckan hade vi förmånen att få ha Mille hos oss både tisdag och onsdag. Jag hämtade honom på skolan och beundrade alla deras vackra skapelser som sitter i korridoren.
 
 Fågelbord.
 
Namnskyltar. 
 
Fantasidjur.
 
Dotter med familj kom efter jobbet idag med sitt våffeljärn och så firade vi dagen till ära, med deras våffeljärn också så  kunde vi då göra tre frasvåfflor samtidigt. Gott blev det med grädde och drottningsylt till!
 
Inatt sover Mille över hos oss då det är studiedag imorgon på skolan, vi har haft lite kvällsmys  och kikat på barnfilmer med ostbågar till.
 
Mille väljer att sova på en madrass i vardagsrummet hellre än att sova i gästsängarna på övervåningen. Morfar och mormor finns ju bara en dörr bort då.
 

Två veckor utan riktigt internet....

....Så många turer vi haft.
 
Vi fick ett nytt modem den 7 mars när vi trodde vårt förra modem/router gått sönder, vi kopplade in det, det fanns internet kanske 30 minuter om dagen.. Större fel visade det sig...Tiden förlängdes till den 28 mars för att hitta felet..
 
I förrgår kom en kille och gick igenom våra ledningar, fann felet men gav oss det tråkiga beskedet att vår nya router gått sönder  pga för många försök till synkningar med internet, nu var det i alla fall fullt kräm i telejacket..
 
Beställde då en ny router/modem, fick den igår, då hade man/någon glömt att skicka med kopplingen till telejacket 😌 Blev telefonsamtal igen igår till Telia, Jag skickar direkt sa killen jag pratade med 👍 Han bad även om ursäkt för kollegan som missade det.
 
11:17 idag plingade det i telefonen, du har paket att hämta! Kära maken åkte direkt och hämtade det....Vi kopplade in med den nya sladden 👍, Så bra internet har vi aldrig haft tidigare 😁 Från en dag till nästa har vi fått det vi behövt, så tacksamma för att det går så fort, vänligt bemötta också..
 
Tack Telia för att man får grejerna till nästa dag, när man ringer er om problem ❤️ På landet är vi inte särskilt bortskämda. Vi har ju allt via internet, kör TV via cromecast, då vi vill välja vad vi vill se och inte betala för en massa skräp (betalkanaler), det mesta av Tv ser vi på datorerna..
 
Fin dag, blåst men 10+ i skuggan, näsan mot solen i några timmar, hundarna, katten och hönsen njöt som vi av värmen...
 
Förra året den 21 mars, så mycket snö 😱
 
Den 21 mars 2017 hade vi barmark och grillade, Bosse gillade läget med en hel utedag ❤️
 
 
 

Utan internet...

... Inte bara av ondo, vårt tecknosamhälle som helt har tagit över oss, för tre år sedan sa vi upp vårt Tv-abbonemang (Canal digital) vi tittade aldrig på TV de få program vi ville se såg vi på datorn när vi ville...
 
Nu har vi kikat på "Bron" del 2 på blue ray som kära maken fick i julklapp för två år sedan av mig, vi hade sett del tre då och kikat på hans andra julklapp, del 1.. Blev lite trötta på serien då kan jag säga...Vi glömde bort serien.. Men jag kom på serien när det inte fanns så mycket att göra i snöandet som varit de senaste dagarna och man inte har någon som helst längtan utomhus..
 
Hundarna och Rambo gillar stillheten i vardagsrummet när vi lägrat oss framför TV-n, Inez tar den plats hon haft sedan hon var valp och suckar förnöjt  när hon lägger sig ❤️ Rambo gonar in sig i fårskinnet på fotpallen ❤️ Bosse föredrar golvet utanför mattor där det är svalt, är man en mycket "pälsad" vovve föredrar man svalka ❤️
 
Eftersom ingen av våra datorer hade wifi, äldsta datorn är inte ens ett år, min fyra veckor gammal,. vem tänker på wifi som tillägg? Det gjorde inte vi...
Sa till kära maken att vi köper en ny lappis, den behöver vi vid elavbrott och vid sådana här tillfällen då vi kan använda min mobil med internetdelning. Vi var överens...
Hade en gammal lappis med windows vista med wifi som vi testat.. Google uppdaterade inte så gamla operativ system, följden blev att vi inte kunde se på TV 4-play eller någon annan kanal då de krävde uppgradering av google.
 
Ringer som alltid sonen innan vi besöker butiker, har du en laptop liggande? det hade han som han ville bli av med, windows 10 var operativsystemet..I söndags kom sonen med laptopen ❤️ Tack kära son ❤️ Ännu gladare blev jag  över laptopen när jag fick ett telefonsamtal att det var ett fel på en jordkabel och vi skulle få vänta på internet till den 20 mars... Ringde telia, som kompensation fick jag fri surf  👍❤️ Tack Telia!
 
Igår såg jag plötsligt att jag hade internet på datorn... Segt som tusan, tittar jag på program på TV så hör jag röster men ser ingen bild... inte som förr, vi har alltid haft bra internet.. Vet att det grävs för fiber, kanske där problemet startade..Så vi fortsätter med min mobil med internetdelning på  laptoppen för att ha vår vardagliga värd på nätet och ser på "Bron"..
 
Image result for bron
Bilden lånad här
 
 
Hämtade Mille igår från skolan, i måndags var han återigen på sjukhuset för koll, återigen ändrades kvoten, nu till 24..
 
Bäddade in en kulen och frusen Mille i fårskinn i väntan på maten....Mätaren av blodsocker och druvsocker ligger på bröstet.. En liten kille som har full koll på sin diabetes 👍❤️
 
 
 
 

1 mars fem dagar utan lilla Gustav...

Jag har stängt mig inne på gården, inte träffat kompisar, inte berättat för mina kompisar eller för så många vad som hänt, orkar inte idag....Började bearbeta sorgen direkt kvällen och natten den 24-25 februari..Skrev bloggen och kände att han fanns kvar så levande hos mig då jag tyckte jag "levandegjort" Gustav på bloggen med bilder, berättade om vårt liv tillsammans med honom och några filmer..
 
Vet att både kära maken och jag blev i en form av chock, när vi fick höra vad som hänt och såg Gustav i ficklampans sken gå in på gården 10-15 meter och sedan lägga sig..Jag sprang ut och lyfte upp honom och bar in honom, la en handuk på sängen, la honom där och försökte få en bild av hans hälsotillstånd. Tvättade bort bajs och blod från svansen, såg sedan den stora skadan när jag lyfte ett bakben..
 
Minnesbilderna kommer sakta åter från den kvällen... Jag och kära maken pratade om dagen, vi hörde en bil tuta flera ggr, nu åkte någon kompis förbi sa jag...5 eller två minuter efter knackade det på dörren...
 
Ser jag rådjur, älg eller räv vid vägen så tutar jag också för att de inte ska springa ut på vägen och bli påkörda, de ska springa tillbaka till deras trygghet i skogen... För vår Gustav blev det tvärtom, han skulle springa hem till tryggheten, vem som tutade spelar ingen roll, bilisten före kanske, någon ville rädda ett kattliv...
 
När vi kom in till Evidensia Strömsholm fick vi komma in på en gång, smärtstillande gavs.. Jag var helt borta (chockad) inser jag nu.. Djurvårdaren som la filtar och värmekuddar runt Gustav klämde på hans lösa mage och frågade om den varit så tidigare? Jag tror det sa jag... tänkte på 10 åriga kastrerade Rambos hängpåse under magen.. Gustavs mage var fast och han är en av de få av våra katter som lät sig smekas på den runda, goa magen och tyckte om det, jag gjorde det ofta men i stunden var det helt borta. 
 
Har pratat mycket med en stor djurälskare, en av mina grannar som tagit hand om en vanskött kattunge som även den var en polishämtning och som haft stora problem pga sin tidigare vanskötsel, när vår Gustav togs in på Strömsholm visste jag att deras baby kämpade för sitt liv där efter operation av tunntarmen...
 
Att höra att kattungen Kalle gör framsteg, Kalle blir bättre dag för dag är min tröst och glädje idag...Ett litet kattliv går vidare  ❤️  ...
 
(null)
 

24 feb så mycket glädje och senare en så stor sorg....

Då vi miste en så stor glädjespridare och en älskad familjemedlem som togs snabbt ifrån oss pga av en olycka....
 
Men vi börjar från början av dagen 24 februari, den såg vi fram mot med glädje ❤️  
 
Kära styvfaderns 75- års dag. Mötestid 13 och vi var där i tid....  Maten var som vanligt supergod på A-grill i Västerås, så mycket roligt vi hade med kära familjen och vänner, skratt och prat och så mycket god mat ❤️  .
 
Den grillade nötfilen är outstanding, så även såsen ❤️  Så tillkom även pommes frites att doppa i såsen...
 
Efterrätten var även den himmelskt god ❤️ 
 
Min fina och överjordiskt snälla styvfar ❤️
 
Presentöppningsdags, min alltid så glada och kloka styvfar ❤️
 
Hur vackert är det inte i hamnen, bilden tagen i motljus..
 
En så UNDERBAR familjedag vi hade ❤️ Vi pratade om hur kul det var med dottern och hennes pojkvän på bilfärden hem... Trötta och glada fortsatte jag och kära maken att prata om dagen. Katterna hade varit inne och ville ut. Vi skötte de sista djursysslorna, hundars svängar och hönsen.
 
Vi hann vara hemma i ca en timme, då det knackade på dörren...En ung kille stod utanför och sa att han kört på en katt hos oss... All heder till killen som kom och berättade för oss att han kört på en katt, en katt är oberäknelig efter vägen. Du unga kille som kom till oss besparade katten och oss så mycket lidande ❤️ 
 
Vi sprang ut, såg Gustav komma gåendes in på gården, jag sprang ut och plockade in honom direkt...han gnydde lite när vi la honom på sängen, jag tvättade bort bajs och blod från svansen..Såg att det blödde mer, lyfte på ett av bakbenen, vid bakbenet och i buken fanns skadan... Ringde Evidensia Strömsholm direkt och vi åkte in till djursjukhuset.. Vi trodde nog att Gustav skulle klara detta, då han gått in på gården och inga ben var brutna, att det skulle gå att sy ihop skadan och att vi skulle få behålla vårt hjärta ❤️ ...
 
Veterinären som undersökte honom sa att de inre skadorna var för omfattande, bukhinnan var spräckt, det bästa beslut vi kunde ta enligt veterinären var att han fick somna in direkt, visst, kanske hade det gått att operera i flera omgångar, med lång konvalecens, vi förstod direkt vad han menade, självklart skulle Gustavs lidande inte förlängas...tempen var nere på 36, man la in varmvattendynor direkt under filtarna de täckt Gustav med och han fick smärtstillande direkt vi kom in.. Jag hoppas att han av chocken och de 50 minuterna det tog in till djursjukhuset tills han fick smärtstillande inte led så mycket.. Prognosen var för dålig att han skulle överleva, att återigen ta valet att ta bort ett djur, så TUNGT och TUFFT, lilla Gustav (4,4kg) med mina tårar i pälsen somnade du in, men jag GLÖMMER dig ALDRIG...Min härliga buskatt ❤️ 
 
Till den unga killen som kom till oss och berättade vad som hänt, det var ju inte ditt fel, vi vill tacka dig så innerligt ❤️  Du gjorde både Gustavs och vår pina kort....katten slapp lida och jag slapp leta efter honom, kram till dig ❤️ 
 
Jag har valt att lägga denna blogg 2 veckor framåt då mitt barnbarn är på semester, vill inte att hon ska bli ledsen över det som hänt och förmörka semesterglädjen hon har framför sig.. Hon älskade Gustav ❤️ Allt har sin tid..och min bebe som jag kallade Gustav är borta och om jag berättar för henne nu eller om två veckor förändras inget..Gustav slutade sitt liv 20:30 söndagen den 24 februari 😭
 
Jag fick skriva på papper och legitimera mig när vi bestämt att Gustav inte skulle lida mer, Vill du ha askan frågade veterinären? Nej! jag ville inte ha askan...jag ville bara ha min härliga buse tillbaka ❤️ 
 
När vi lagt Gustav i katt-transportburen innan vi skulle åka till Strömsholm var Bosse, Inez och Rambo där, de visste nog bättre än husse och matte hur allvarligt det var.....Ikväll har vi hundar och Rambo som söker sig till oss, kanske försöker de trösta eller bli tröstade...vi ser skillnad i deras beteenden till oss ❤️  Jag använder bloggen som vanligt för att skriva av mig min sorg och mina känslor.. Det hjälper även om tårarna rinner konstant...
 
Som vanligt lägger jag in bilder och bearbetar sorgen på de djur jag mist, men med Gustav blev det för kort tid vi fick tillsammans 😭...En bildbomb på min lilla bebbe ❤️
 
Bild jag fick från tjejen som tog hand om er och er mamma ❤️ Ni var en "polishämtning" och alla behövdes placeras ut...
 
Första gången jag såg dig och fotade dig ❤️
 
Regnar ute och vi har varit ute en stund, Gustav värmer sig på Inez ❤️
 
Liten kattunge sover gott i husses datastol ❤️
 
Mitt äldsta barnbarn älskade Gustav och den kärleken var ömsesidig ❤️❤️
 
Rädd för vatten var inte Gustav....
 
Här har du fångat en isbit, undrade så vad du letade efter i vattnet ❤️
 
En vacker vinterdag 2018, Gustav uppe på dotterns biltak ❤️
 
Det var ju smältdroppar du var ute efter ❤️
 
 
Att leka med ormar straffar sig...mycket dropp blev det och många timmar tillbringade vi  på Strömsholms djursjukhus...
 
Veckan efter lekte du återigen med en orm, denna gång en liten snokunge ❤️ Matte tog snokungen med grilltången, slängde bort den så den fick överleva..
 
Sommaren 2018 tillbringade ni båda katter ute, att ligga i utemöblerna blev er sedvanliga sovplats ❤️
 
I somras trodde skatan hon var säker för dig uppe på växthustaket..tji fick den ❤️
 
Husse och du på flugjakt, julen 2017...En sömnig fluga hade följt med ned med juldekorationerna från vinden ❤️
  
Du använde vår snälla stora schäferhane som napp❤️ kärvänligt fogade han sig i det och la tassen över dig ❤️
 
Återigen "tuttingtime" ❤️ Hur mycket saknar inte Bosse dig ❤️
 
Bästa vännerna från dag ett sedan du kom till oss ❤️
 
Du och Rambo funderar nog på om ni gjorde rätt val i att gå ut?❤️
 
Men inget väder bekymrade dig, så vi skrattat åt dig när du dykt ned i snön denna vinter..Inget några av våra tidigare katter gjort ❤️
 
Matte! Jag källsorterar bara posten ❤️
 
För några veckor sedan började jag fundera över varför min foppatoffel alltid låg mitt på hallgolvet? i dunklet i hallen har jag bara fotat in toffeln under skohyllan igen flera ggr om dagen. En dag lyfte jag upp den och såg detta, du kan inte skylla på hundarna, tandmärkena avslöjar ❤️ ...
Du gnagde på allt du kom över, hörlurarsladdar, min mobilladdare, julklapparna 🎁 var och varannan julklapp hade du gnagt på i kanterna, mina tår 😁 Din överskottsenergi och livsglädje behövde du pysa ut trots att du haft en lång natt med jagande av möss på logen och i stallet ❤️ Eller så blev du bara så glad när du kom in till goset och maten som du visste du skulle få så du inte kunde behärska dig ❤️
 
Julen 2017, Gustav tyckte matte klätt soffan snyggt ❤️
 
Du och jag Bosse ❤️❤️
 
Inez fick även en gos ❤️❤️ De få ggr vi har hundarna i hundgården klättrade alltid Gustav in till dem, hundarna var hans vänner ❤️❤️ Han kramades med svansen..❤️
 
Klockchilin på plats efter vinterförvaring i ljuset över elementet mars 2018, mysigt tyckte Gustav ❤️..
 
Min gullplutt, mammas bebbe, min fluffrumpa, min kirri koi, min Gutti, mitt hjärta ❤️ Kärt barn har många namn och du lärde dig alla ❤️
 
Mitt hjärta gråter även över vår fenomenalt snälla katt Rambo ❤️ Han har mist sin tredje vän här på gården 😭 Först Gustav den I som dog av ålderdom, sedan hans bästa vän Sotis, den lilla vildkatten som bestämde sig för att bo hos oss ❤️ som en dag många år senare vandrade ut i skogen för att dö. Full av tumörer troligtvis då det visade sig att han hade en stor tumör i munnen.... Den ungdomliga Gustav den II hade lagt ned sin kämparanda och styrkemätning mot Rambo hade kära maken och jag konstaterat för en tid sedan, de låg oftast tillsammans och sov ihop utan tidigare brottningsmatcher, Rambo tvättade kärvänligt Gustav ❤️  I morse såg vi hur Rambo följde spåren, sniffade på grangrenar, blodspår på marken efter Gustavs sista färd från olyckan in till tryggheten på gården...så jag grät 😭 
 
Hur många bilder har jag inte där ni sover gott i varandras värme ❤️❤️
 
Var nu inte Rambo inne fanns det ju andra härliga kompisar som du lika ofta låg bredvid ❤️❤️
 
Men på mornarna damp du oftast ned hos matte i sängen, oftast la du dig på mig eller som här vid benen... Jag hörde ditt kurrande ❤️ såg dig inte, tog mobilen och höftade ett foto ❤️ Sedan sov vi båda gott några timmar.
 
Så jag saknar dig 😭 och så du fattas oss idag vår härliga bebbe ❤️
 
Sista bilden i mobilen på Gustav för en dag sedan...först kommer en tass smygandes bakom datorskärmen, hann inte ta en bild på ditt första tjuvförsök att sno åt dig en räka ❤️ ❤️  sedan kom hela du ljuvliga, älskade, envisa och stundvis besvärliga katt som jag inte kunde säga nej till utan bara älska och skratta åt ❤️ 
 
Hade jag vetat vad jag vet idag, att din tid blev så kort här på jorden så hade du fått varenda räka 😭
 
Att skriva om dig, lägga in bilder på dig gör att du finns kvar mer levande hos mig i hjärtat och i minnet, där stannar du för alltid ❤️ När sorgen tränger på går jag tillbaka till bloggen och minns allt härligt jag fick uppleva tillsammans med dig  ❤️ 
 
Tre filmer med dig Gustav, den första från en morgonpink med hundarna i januari, du är så gosig så du vet inte riktigt vart du ska ta vägen, film nummer två är från vårt sedvanliga morgonprat i köket på luciadagen 2018. Jag ber om ursäkt för min "jolliga" röst och språk 😏
 
 
Du knackade på dörrfönstret när du ville komma in ❤️ Du är vår enda katt som kommit på den smarta lösningen, hundarna säger ifrån och matte eller husse öppnar dörren ❤️
 
 
 

Nödvärn, en totalt meningslös lag...

Kikat på brottsjournalen en kille (inneboende) blir misshandlad och hotad med kniv av en man som behövt vårt samhälles hjälp och stöd där han inte klarar sig och sin sjukdom i vårt samhälle (förföljelsemani)

Han återkommer samma dag, misshandlar samma man igen,  ägaren av bostaden hämtar ett laddat vapen,  ett skott avgår!  Oklart varför?

Tre liv är förstörda pga att vårt samhällssystem   totalt släppt ansvaret enligt mig, En psykiskt sjuk behövde hjälp, han mådde skit då han kände sig förföljd, vem kan ens gissa den mannens ångest?

Då drabbas två till denna dag, misshandel och hot, ett skott, en man med vårdbehov är död...Skäms Sverige som kastar ut denna man från den hjälp han så väl frågade efter ( hur många fler finns det inte) . Likväl som man dömer mannen som i rädslan sköt, kan man inte lika gärna döma läkaren som släppte mannen med sina vanföreställningar utan hjälp?

Sa tidigare i veckan till kära maken att nödvärnslagen bör tas bort, i Svensk juridisk mening finns inget nödvärn om man ser till de domar vi sett de senaste åren då människor blivit hotade till livet.... Har vi ens en psykvård i dag värd namnet för de som behöver hjälp?



På en dag fick vi nytt modem 👍

Jag försökte installera det... ips krävdes, vad är det, googlade?  Sökte i gamla papper och skrev användarnamn och lösenord , fel, fel och åter fel....

Använde då Telias support, vi gick igenom allt men de fick inte kontakt med vårt " telefon/ internet uttag" .....troligen något fel på ledningen 😞 Telia skickade en felanmälan direkt, senast 12/3 åtgärdat.... Men som plåster på såren fick jag gratis utökad surf  för att förgylla helgen 😁 har tittat på mina favvoprogram på mobilen ikvälli... Tack Telia 😘 Vi kommer att ha er som leverantörer även när vi får fiber 👍 Service för oss på landsbygden. ❤️

(null)

Vårt nya modem ( taskig bild och ljus) men det finns där 👍😄




Idag blev det en schackdag...

......Modemet hade packat ihop,  kära maken köpte en router i storstaden?? Hur tänkte vi där 🤔

När Han kom hem försökte vi koppla in routern... vilken internetkod har ni och leverantör? Var frågan på nätet 🤫
Tog kontakt med Telia, berättade att modemet var trasigt.... vi skickar ett nytt.. vad kostar det? - frågade jag. Det är gratis, du får det i morgon, men  du får skicka det trasiga modemet tillbaka till Telia. 

Glömde fråga om  adressen dit det skulle skickas till,  ringde igen och de skulle då skicka en  " retursedel" då kostar oss frakten inget..

Vi hämtade Mille i skolan, först när han kommer hem till oss blir det vila i mormors säng en timme,  sedan spelade vi schack och lagade mat, jag stekte laxen och Mille gjorde i ordning gräddfilsåsen med svart rom, citron, lök och dill. Supergott blev det 👍

Jag förlorade schackmatchen mot Mille 😁 

(null)

På kvällen tog jag och maken en match... jag förlorade 😄 tror aldrig jag vunnit i schack men jag är jäkligt bra i " Rappakalja"  😉

(null)



Så kom vintern tillbaka...

....efter några härliga vårdagar där vi hade stora delar av gården snö och isfri. Vi har suttit ute och njutit av solen som värmer oss och glatt oss åt hundar som busar..
Vi hade förväntat oss bakslaget...men hade gärna njutit av några härligt varma och soliga dagar till...Plusgrader dag som natt..Hönsen har varit ute tills det mörknade något de inte varit så länge snön låg djup i deras gård, nu instängda i hönshuset igen pga snöras från taket..
 
I lördags var jag och dottern ute på en restaurang med hennes kompis och kompisens mamma och åt gott på en grekisk restaurang som heter Zorba, för andra gången på en vecka lyckades jag äta upp min portion för det var så vansinnigt gott..
 
Välgrillad fläskfilé med en så fantastiskt god ostsås 👍 (Nästa gång tar jag bild på menyn så jag minns vilken ost)
 
Efterrätten bestod av grillad ost (kommer inte ihåg sorten) med glass och varm hjortronsylt, var så mätt att jag bara orkade äta hälften av osten, men glassen och sylten gled ned 😉 ... Supergott 👍
 
 Första snöfallsdagen och nu har det snöat i dagarna tre...just nu -14.4  klockan 21:36..
 
Men kära Rambo fortsätter vintervilan i min säng ❤️

RSS 2.0