I lördags .....

Hade vi vår skräftskiva son och barnbarn... Mysigt och gott.. våra kräftor hade vilat i lagen två dygn ute på trappan för att bli marinerade av vårt egna kräftspad... Inte lika gott som fjolårets kräftspad då jag hade massor av dillkronor 😔.I år fick jag kompensera med dill från affären... Inte alls lika gott..När vi ätit gott och besökte dottern på hennes födelsedag och lämnade över presenterna så fick hon två av de tre presenterna hon önskat sig 💗 Gissar vi prickade rätt på de presenter hon önskade mest och har önskat... Nu var även dottern hängig och inte helt ok.... MIlle var frisk igen och utan symtom...
  
 
 
Det som saknas på det tomma fatet var västerbottenpajen som fortfarande var i ugnen..
 
'
 
 

Vi skulle ha kräftskiva...

Hos dottern på lördag hela familjen.. Men Mille var snuvig igår och hemma från skolan, covid 19 test i morgon... Vi kör fortsatt säkerhetstänk och det blir bara vi på lördag med son och barnbarn, dottern har inte fått svar än på testet 😞 Bor man inte i en storstad är det bara vänta som gäller, här får vi vänta på svar 😡 Jämlikt...Inte på en fläck...
 
Eftersom Mille bara är snuvig utan feber och inga andra syntom så hoppas vi han har cocid 19 och kommer lika lindrigt undan som sonen gjorde.. Han jobbade hela tiden uten sjukskrivning...Testade sig och hade covid 19... han jobbade hemifrån så ingen annan blev smittad... Igår fick han äntligen ha ett möte på jobbet igen 😊
 
På lördag dotterns födelsedag, bad om en önskelista fick den och vi och sonen leverar dem utomhus på lördag.... Så kul....💓
 
 

ATT ÅTERIGEN FÅ VARA LITE NORMAL....

 
Igår kräftskiva med bästisen Ann och idag ett 50 års kalas med Peter, dessa fester skedde utomhus 😊 Så glad, så mysigt att äntligen få träffa människor igen på avstånd och få ett socialt umgänge ❤ På lördag kräftskiva hos dottern och familjen, på hennes födelsedag ❤ Ibland undrar jag hur mycket detta påverkar det sociala umgänget vi inte fått ha nuförtiden och hur det påvekar framtiden  🤔?
 
När jag drabbades av utmattningsyndromet 2015, var alltid min tanke att säga NEJ till var inbjudan jag fick, det hänger lite kvar ännu .... tiderna med covid 19 gör det inte bättre idag.... Men jag ska vidare och jag har alltid älskat att umgås med folk tidigare...  
 
 😢 Min rullstol satt i huvudet men efter 7 år börjar jag stappla på egna ben... Inser glädjen med släkt och vänner de som jag inte förut orkat med... Men de har väntat tålmodigt ❤ Är så tacksam att de orkade vänta in mig ❤ Summa summarum en toppenvecka  ❤
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Begravning igår....

...Av min storebrors barnbarn 😥 Barnet som drunknade i Hagfors... Vi vill ju alla att våra barn ska överleva oss för sorgen att missta ett barn kan jag inte ens föreställa mig... Det blev en vacker begravning, en av de finaste min syster Jane varit på men så tung.... JW himlen fick en fin liten ängel alldeles för tidigt, bara 5 år 😭 Tanken på föräldrarna gör mig förkrossad 😭
 
Den lilla kistan 😭 Har nog ännu inte fattat olyckan... Kan man göra det?  Min syster har tagit bilden...
 
Så många gosedjur som JW älskade på begravningen... Den vita katten till höger var från vår familj, den släpptes ned på kistan med hälsningar från oss alla 💗 Blommorna var du säkert inte särskilt intresserad av, kram och hoppas morfar mötte dig.... Min son tog bilden...
 

Vilden...

Så mysigt när jag tittade ut och Vilden vilade på trädäcket ❤. Vi vet nu att han är på logen på nätterna och även på dagarna ❤... I natt hade han även sällskap av en mindre röding... Nu har han varit hos oss dagligen i över en månad 👍
 
 
Där låg han i lugn och ro och mös tills skatan fångade hans intresse..
 
Han kommer och går till matskålen flera ggr om nätterna, sedan ligger han och vilar någonstans på logen... Inte ett enda mushål på fodersäckarna till hönsen 👍 Fästingarna är borta och han kliar sig inte... Vi hjälper varandra ❤
 
Det här ser ut som min lilla Gutti...Betydligt mindre än förra rödingen som besökte oss...
 
På den här stenen har alla våra katter legat och vilat .... vi såg Vilden äga gården i kväll ❤ Han smög sig ut i hästhagen, gick till vardagsrummet för att se vart han tog vägen... Såg att en stor vildkanin i samma vikt troligen som vildkatten satte sig och åt på färska gräset kära maken klipper i hästhagen.... Det var en kanin då de har kortare ben än harar.... Men vi har vår jägare här och följer de stråk våra katter alltid gjort....
 

I mitt jobb....

... Så bad jag ofta föräldrarna om skriflig tillåtelse om att deras barn fick åka med mig i bil.. Alla föräldr sa ja... är vän med många fd elever på FB...De föjlde med mig hem på min  lunchrast.... jag fodrade hästar, släppte in katter, mitt liv var ju så mycket mer än skolan.... Att gå i skogen med hunden gav ett lugn och förtroden, en bra atmosfär för våra samtal långt från skolan.....Blir idag så glad över en före detta elev som har flera shcäfrar, flera hästar och lever sitt liv med sambo,  deras två barn och sin gård med allla sina djur.... Har jag haft ett inflytande vet jag inte, men vår hund Arne gjorde att hon älskade just rasen schäfer skrev hon tidigare...
 
INGEN av de elever jag mött i mitt yrkesliv har blivit kriminell.....Idag är alla hyggliga vuxna med gymnasieutbildning och ett fast jobb...
 
Vackraste Arne 💓

I fredags

....  blev det en gourmetdag, dotter med familj kom och gick ut i skogen för att plocka blåbär, sedan fick vi en mängd blåbär som jag rensade med en ljudbok som sällskap i några timmar medan åskan mullrade på avstånd... Gjorde en smoothie på lite av de färska blåbären ikväll, så god 👍 Blev en annan god premiär också, kräftor 😊
 
Blev så glad över blåbären ❤
 
En skål full räcker till tre smoothies, fick 11 påsar + en smoothie till kvällen åt oss ❤
 
Supergod blev den med naturell youghurt och mangojuice utan socker 😁
 
 
Mums 😋 Älskar kräftor 👍
 

RSS 2.0