Söndag...lugn dag!

Tycker söndagarna är lika jämt, jag sover lite längre och tar det mestadels lugnt..."måstena" avklarades igår, inte så många nuförtiden, dels beroende på att jag har sänkt massor av kraven jag hade på mig förut =)

När dottern bodde hemma var det annorlunda....då kuskade vi till olika dressyrtävlingar på helgerna. Upp i svinottan för att göra matsäck, Dottern gick dock upp minst en timme tidigare för hästens man skulle knoppas, hästen borstas till den blänkte, lindas ben inför transporten, sprayas hårspray på ridstövlarna så de blänkte m.m.
Ett år var jobbigare än de andra, nämligen när hon var 18 och tävlade både ponny och stor häst...Men så roligt det var...nu i lugnet saknar jag det verkligen....vårt liv var bara jobb och djuren, fullt upp ständigt och jämt =)
Tror det är så vi ska ha det, det man värdesätter då är en stunds vila med en bra bok eller film...
R A S T L Ö S H E T har jag inte ens kunnat stava till =)


Vår underbar ponny Zingo...köpte henne innan hon fyllt två, red in henne själv, ville min dotter skulle sitta på en säker häst...Min dotter tränade dressyr för en helt suverän tränare, vi tog privatlektioner här  hemma...
Första tävlingen vann de...tyckte det var som i en romantisk hästbok, första tävlingen vinner man  =)




Sedan gjorde Lokie sitt inträde i vårt stall...En fredriksborgare, direktimport från Danmark...en ursnäll och go kille =)
Trackback
RSS 2.0