Vilken underbar oktoberdag...sol och varmt..

I morse när jag gick med hunden strax efter 7 såg jag fullmånen över trädtopparna...Har alltid tyckt det är så fint med fullmånekvällar, ett så speciellt ljus...mystiskt och härligt..det vackraste jag vet är kalla, snöiga fullmånekvällar, när skuggorna blir alldeles blåa och man ser glittret i snön..

När jag kom hem från jobbet drog jag snabbt på mig ridbyxor, gjorde i ordning hästen och så drog vi ut på en långsväng...när vi var på hemväg såg jag till min fasa att de snart ska börja avverka skogen på flera ställen...F-N så arg jag blir, så många ridvägar som försvunnit pga av alla skogsmaskiner som kör sönder o förstör skogen :( Tydligen ska de göra en ny skogsväg oxå, för lastbilar körde i skyttetrafik på den lilla skogsvägen...
När vi var på väg hem försökte sig Lokie på en extra racetur....hunden gjorde något konstigt ljud och hästen hoppade rakt upp, slog en riktig bakut och drog iväg...men snäll som han är gick det fort att stoppa honom...men lite skojsigt hade han allt ;) Hunden tyckte oxå det var jättekul och hoppade glatt bredvid...

Blev sedan ett långt ompysslande av Lokie efter ridturen, skötte om kaninerna, den lilla gråa kaninen sitter alltid på en stubbe och väntar på mig...har jag något gott i fickan kanske? :) Tycker han är sååå söööt :)
Sovmorgon i morron, blir nog lite senare natt-tid ikväll ;)



Trackback
RSS 2.0