En ny TV...Tack min kära son :)

Idag åkte vi in till stora staden för att hämta vår platt-Tv, en HD 32 tums tv som sonen ville sälja...han har som order att höra med familjen först innan han säljer sina teknikprylar :) Själv hade sonen köpt sig en 46 tums TV...en mycket imponerande sak....
Vi har många saker som är högst ett år gamla, tack vare sonen...Vi är rätt moderna min man o jag trots vår ålder :) Ungdomarna jag träffar i jobbet brukar vara rätt imponerade av mina mobilsorter och mitt kunnande vad det gäller dagens teknik....det har jag både min son o dotter att tacka för...Sedan bör oxå tilläggas att jag tycker det är kul med alla möjligheter dagens teknik ger oss...När Mille föddes var jag ordentligt sjuk (tror det var svininfluensan ) men det tog bara en timme innan min dotter skickade de första bilderna på honom via mms...sedan höll hon mig uppdaterad med bilder via mobilen tills hon kom hem och jag fick bilder o filmer via msn.....

Jag och mitt andra barnbarn som är 8 år brukar prata o skriva med varandra via msn...hur mår Arne kan hon fråga...brukar då lyfta upp laptoppen och visa Arne via webcam :)...Kan ibland tycka att den vanliga o hederliga telefonen är till ingen nytta idag....ungdomarna satsar på mobiler o bredband...har tre mobiler just nu..ett med comviq (dottern o svärson) telia (son och man) o så en jobbtel :) Min hemtelefon har jag haft hemligt nummer på i 25 år, alltför lätt annars för tjuvar att kolla mina o mannens jobbtider...Vi hade tjuvar som kollade oss tidigare, de tysta telesamtalen slutade direkt vi skaffade hemligt nummer...vet att bondbyar blev länsade efter kartläggning av tjuvar...

En varm och skön helg är till ända...vi fick mycket gjort på gården...kaninerna fick ett nytt hus bl.a.
Igår tände jag ljus, hösten o mörkret är här...mysigt ändå :)
Idag blåste det rätt bra...kändes inte fel att göra staden då..

 
Trackback
RSS 2.0