Sjuklingen....

Inte sedan jag bodde hemma som tonåring har jag fått ligga nedbäddad en hel dag när jag varit sjuk...Har alltid haft hundar som behöver ut o göra sina behov, hästar som behövt middagsmat osv..
I och för sig sköter min man om morgonpinken för hunden, ger hästen dess morgonmat, katten kommer in och ska ha mat o sova efter nattens jakteskapader :) Men vid tolv får jag pallra mig ur sängen och sköta om mina fyrbenta vänner...

Vad har jag nu smittats av??? Vet ej! Svininfluensan-nej tror inte det, den hade jag nog i våras. Var ordentligt sjuk då. Träffade ett par som varit i USA, de hostade och var riktigt krassliga...Efter någon vecka sjuknade jag in, först med feber och ont i kroppen..sedan började hostan...sov i vardagsrummet för att min man skulle få sova, efter en vecka hade jag hostat sönder mig totalt, har aldrig varit med om något värre :( höll i mig i möbler för att underlätta hostan i min trasiga kropp, var till läkare två ggr, röntgen av lungorna...fick morfin, den blev jag yr av o kräktes...kan tala om att man använder samma muskler när man kräks som när man hostar...aj aj ajj..

Har hitintills alltid klarat mig från alla influenser som kommit, Hong-kong, asiaten mm.. Hoppas att mitt imunförsvar är på topp än...Min största oro är att mina barn eller barnbarn ska få svininfluensan...Lilla Mille som bara är drygt tre månader, det får bara inte hända! :( Vet hur kämpigt det var när min dotter var drygt tre månader och fick kikhosta, vi fick ligga på infektion isolerade i tre veckor...all rädsla och oro som jag kände för min älskade lilla baby...Om Gud är rättvis förskonar han Mille o Mejsan från influensan..och måste nu någon ha den..så ge den till mig...

Detta var lite tankar från en sjukling..

Vi har en solig och vacker höstdag även idag, 18,3 i skuggan just nu..

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack de samma! Dina bilder är också jättefina :-)

2009-09-15 @ 15:02:49
URL: http://minaprinsarochjag.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack de samma! Dina bilder är också jättefina :-)

2009-09-15 @ 15:03:10
URL: http://minaprinsarochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0