8 dagar kvar.....

Hade sovmorgon idag, hade klockan på väckning 8, två ggr stängde jag av innan jag masade mig ur sängen.  Gick upp till nykokt kaffe och pigga och glada hundar som redan varit ute med husse och skött om alla morgonsysslor. Snön föll tätt, radiokanalen avbröt hela tiden för att varna om alla trafikhinder i länet, så lätt att tycka att vi är själva om snökaos och trafikproblem. Men allt är relativt, min man ropade på mig och visade bilder från Ontario i Canada förra helgen, ska aldrig mer säga att jag varit med om snökaos, se själva:


Skaplig snöslunga =)    (Bild tagen från nätet)


Lite skillnad på snövallarna hos dem än hos oss ;)      (Bild tagen från nätet)

Har även släktingar på facebook som bor i Alaska i Anchorage, ser aldrig att de klagar varken på kyla eller snö. Visst skapar både kyla och snö problem ibland, men jag tycker att vi svenskar blir så handfallna av ett naturfenomen vi borde vant oss vid. Budgetarna har redan spruckit i flera kommuner pga snön, men.... HALLÅ.... antar att man felbudgeterat då i ett land som Sverige som rimligtvis brukar ha snö på vintern.

Inget paket idag heller =(




Kommentarer
Postat av: Helen

Så rätt både hos mig och här!

Skåningarna är ännu mera handfallna, det finns inte en snöskyffel att uppbringa. Men nöden är ju uppfinningarnas moder och den breda plaststallkrattan, fungerar suveränt på båda håll.

Det har varit en hel dag i stallet,nu är 6 julfina och det är väl det enda som ´är klat här. Det är en dag i morgon också!

Ha en fin kväll, nu ska middagen fixas!

KRam

2010-12-16 @ 18:48:14
URL: http://blogg.amelia.se/bloggameliasecayman
Postat av: Jane

Håller med dig =)

2010-12-16 @ 19:39:56
URL: http://blogg.amelia.se/janes

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0