9 dagar kvar ....

Julklapparna kom inte med posten idag heller, lovades en leveranstid på 5-7 dagar. En vecka sedan jag beställde idag! Måste säga att jag blir lite nervös,  mina barns och mannens julklappar är beställda på nätet. Barnbarnens julklappar finns här hemma i alla fall =). De vuxna får vänta om så blir fallet.

En rå och kall dag, runt 10 hela dagen, till kvällen och helgen är det lovat upp till 2 dm snö. Jobbar nu bara 2 och en halv dag till innan jullovet. På söndag ska allt vara klart för dotter och barnbarn kommer på måndag, då ska vi bara koka knäck och mysa ihop har jag tänkt, inga "julmåsten" kvar.

Katterna vägrar att vara ute nu i kylan, på sin höjd kan de gå ut 5 minuter och göra ifrån sig. Kattsandskontot har rakat i höjden. De ligger oftast och sover hela dagarna inomhus. Sotis gör någon repa ibland och far runt i huset, då blir det också fart på hundarna som vill vara med och leka, man kan inte annat än skratta åt deras bus.

Blir lite TV-ikväll, "bonde söker fru", har inte gjort något nyttigt sedan jag kom hem från jobbet idag. Tar igen det i helgen! Tycker det är sååååååååååå skönt att jag kan koppla bort en massa "måsten" som alltid hängde över mig förut =)


Sotis älskar hundarnas nya gosiga filtar <3


Fyra hyacinter har slagit ut, luktar ljuvligt jul i hela huset.


Domherrar har vi gott om vid vårt fågelbord =)


Kommentarer
Postat av: Jane

Vilka jätte fina bilder du gör! Du måste ju ha en kanon kamera. Dunder kramar /syrran

2010-12-15 @ 19:18:30
URL: http://blogg.amelia.se/janes
Postat av: Viola Vamp

Jajamensan, det var Margret Thatcher som nötknäppare! :) Vilka otroligt vackra foton du har tagit. Gillar särskilt mul-bilden på hästen Lokie.

2010-12-15 @ 19:36:44
URL: http://blogg.amelia.se/violavamp
Postat av: Helen

Hallå där, så roligt att du hittade mig och roligt att du tyckte om mina dumheter! La ihop 1+1 och det blir fortfarande två, så det var från din syster tror jag.........för där var jag inne idag!

Kan se likadana intressen, 6 hästar nu, hade 14 ett tag, 2 hundar hoffar 2 år gamla, och för att göra det riktigt roligt från samma kull och tik och hane.

Arras har fått tömma pungen, så det är lungt numera.

Inga barn, stora sorgen, men hästarna håller mig alert. Nu kom jag precis in efter att ha burit vatten, fruset i stallet.

Hoppas vi "ses" igen!

Nattinatti

2010-12-15 @ 22:48:06
URL: http://blogg.amelia.se/bloggameliasecayman
Postat av: Jane

Tänk vad jag tycker att det här är roligt!

Älskar dig så min UNDERBARA syster.

2010-12-15 @ 23:43:03
URL: http://blogg.amelia.se/janes

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0