Köttbullar i ugn....

Min goa syster ringde och vi höll precis på med köttbullarna, hon tyckte det var en smart idé att göra dem i ugn så här skickar jag lite tips till dig syrran ;)
Gör din vanliga köttfärssmet som du gillar bäst, smörj en ugnsform (gör nu inte som min man som klickade i massor av smör) ställ en plåt i mitten av ugnen i 250 grader i ca 10-15 min beroende på storleken på köttbullarna. Köttbullarna får mer färg om de inte badar i smör ;) i och för sig spelar det ingen roll eftersom jag brukar steka på dem samtidigt med prinskorven på julafton, då får de färg.



Lika runda som de lades i är de när de är färdiga.


Jättegoda blev de, vi åt köttbullar med hemlagat mos idag =)





Så även julbäddat <3 lite kul med jul-lakan =)

Hittade några julklappar idag till barnen, sköööööööööönt! Nu är alla julklappar inslagna och klara.
Ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: Jane

Jag tycker så mycket om dig och din gubbe. Ni har det så mysigt ihop. Har väl aldrig varit med om att två personer som varit tillsammans så länge fortfarande har roligt ihop. UNDERBART och härligt tycker jag.

KRAMAR / syrran

2010-12-18 @ 23:18:54
URL: http://blogg.amelia.se/janes

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0