Gott nytt år! =)

Vi firade nyår ihop med min bästa kompis och hennes man, så kul vi hade och timmarna flög förbi. Min man hämtade dem klockan 17, välkomstdrinken stod våra vänner för en 3000 kronors konjak som vi drack med andakt.

Har många ggr tänkt på hur priviligierad jag är, har haft min bästa vän från 15 års-ålder, vi har flyttat till samma orter som ungdomar, jag var med henne när hon födde sitt första barn och barnafadern inte vågade vara med. Vi väntade våra döttrar samtidigt, de föddes med 28 dagar mellanrum, sist men inte minst, vi har även jobbat ihop i flera år.  Nu har hon fått sparken, hon hade "bara" 17 anställningsår inom kommunen. Kommer att sakna henne så mycket =(

Sov till 12:30 idag, jag är som ungdomar och kan sova hur länge som helst. Min man är en klippa och jag vet att han tar hand om djuren på morgonen, han är den morgonpigga av oss. Jag sköter självfallet djuren på kvällen.

Vi har haft en liten vildkatt hos oss, min man upptäckte den en morgon. Han gav den mat och vatten, vi diskuterade hur vi skulle göra eftersom vår katt Gurra är en MYCKET elak katt mot andra djur. Men med 22 graders kyla så har Gurra legat och sovit i vår säng dagarna i ända och den lilla vildkatten fick vara ifred. Vi fortsatte att utfodra den lilla vildkatten, med den kyla som var kunde han faktiskt frysa ihjäl utan mat. Jag mötte honom en kväll när jag var på väg till stallet, han sprang förbi mig och satte sig sedan på behörigt avstånd och kollade in mig. Han jamade även en kväll när jag hade glömt ficklampan på i snön ochdå vågade han sig inte fram till den doftande kattmaten.
Igår behagade sig Gurra ut, bara -9, tror ni inte att han hittade vildkattens hål under ladugården direkt? Där satt Gurra och morrade hotfullt, jag försökte ta in Gurra men han visste mina avsikter och smet in ett stort hö-rör så jag inte kunde komma åt honom. Min man berättade idag  för mig när jag vaknat att Gurra kört bort den lilla vildkatten i natt, han hade ställt ut mat och den var orörd efter tre timmar. Vi visste ju att det skulle bli så här, men saknaden och oron för den lilla katten finns hos oss båda. Ställer ut mat ikväll, för säkerhets skull =)


Här har Gurra upptäckt att kattungen Rambo har kommit hem till oss, de hölls åtskilda hela tiden. Visst ser Gurra grym ut?


Ljusen speglade sig i vinglasen, bild från igår.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0