Min lilla vildkatt <3

I morse kom min man in och var stålande glad =) Kattmaten jag ställde ut igårkväll var uppäten. Den lilla vildkatten var tillbaka. Gurra gick ut en stund på eftermiddagen, blev lite orolig, men när jag gick ut till hästen var han på logen och visade klart att han ville in igen. När jag höll på att knacka is ur hästens hovar hörde jag ett ihärdigt jamande, trodde det var Gurra som hotade vildkatten men så var det inte, ett litet huvud stack upp från ladugårdsgrunden och jamade åt mig med en önskan om mat. Stack direkt upp till huset, in med katt och hund och hämtade kattmatsburken. När jag kom med maten åt katten ur burken innan jag hunnit ställa ned den, så frestand att stryka på den, men avstod.


Här i hålet under ladan bor katten.

När jag gick ut för att nattfodra hästen och kaniner så kom katten fram till mig, hade ficklampan och kameran med mig. Fick då se att det är en liten dräktig honkatt. Hon kurrade och strök sig runt mina ben. Vi gosade i säkert en halvtimme =)
Hon är så söööt <3. I morgon ska jag göra iordning tvättstugan så hon kan flytta in. Tror hon ska föda sina ungar snart och det kan hon inte göra ute i denna kyla. Vi har -19 nu, ungarna fryser ju ihjäl direkt de föds =(
Vi ska även sätta upp lappar på affärerna och höra efter om någon saknar sin katt. Sätter in några bilder på sötnosen.


Så gosig hon var, kurrade och strök sig mot mig =)


Visst är hon ljuvligt söt =)


Smälte totalt för denna vackra katt, klart vi måste hjälpa henne.

Vi diskuterade vidare hur vi gör med ungarna, vi kan ju inte behålla någon med tanke på vår ligist Gurra. INGEN unge ska slås ihjäl hos oss, vi får väl sätta ut dem på blocket och hoppas att någon vill ha dem. Den dagen, den sorgen, annars får jag vända mig till något katthem och se om de kan hjälpa mig. Fortsättning följer här på bloggen.

Hade en glad förhoppning om att rida imorgon om solen fortsatte skina, att galoppera fram i djupsnö, bara så härligt =)
Tog med hunden till skogen för att ta några bilder, efter 10 minuter kände jag inta av mina fingrar. Förfrös dem som ung när jag red i kyla, så även fötter och ansikte. Lite mildare får det nog bli innan jag rider, en pigg och glad häst kräver nog sina händer skulle jag tro, annars får jag nog en sjuhäverts ridtur =)

Såg på facebook att en av mina vänner miste sin häst idag pga att den bröt ett framben. Lokie har ofta konformade isbildningar under hovarna, går han in i stallet så kanar han hejdlöst på dessa isbildningar. Det enda som hjälper är att knacka bort dem med hammare. Har börjat att fodra honom ute så jag kan ta isklumparna innan han går in till stallet.
Lider så med min vän, vet vad hästen betydde för henne =(

Lägger in ytterligare några bilder från idag!


Arne med snöpudrad nos.


Min vackra schäfer <3


Snötyngda granar. Har snöat hos oss i flera dagar.







Trackback
RSS 2.0