Vardag igen =)

Så blev det vardag igen, men jag börjar jobba den 11 januari. Har tagit ut två dagar komp, så mycket roligare att börja jobba när ungdomarna börjar skolan =)

Igår bar jag in "vildkatten " till källaren, men så hon vantrivdes, hon sprang genast och gömde sig, blev skygg och morrade hela tiden. Vår välmening föll inte i god jord. Bestämde mig för att direkt locka ut henne med mat, att försöka fånga henne inomhus var omöjligt. Lyckades locka ut henne med maten, förtroendet var inte helt förstört. På kvällen när jag nattade djuren och gav henne ytterligare mat, lyfte jag upp henne igen, hon protesterade inte så jag hade inte gjort bort mig helt =)
Kallt som attan fortfarande, vår katt Gustav tillbringar, morgnar, förmiddagar, dagar,  eftermiddagar ,kvällar och nätter i inomhus. Han springer ut några meter från trappan när han är nödig och är inne igen inom 5 minuter. Så den lilla katten har en fristad pga kylan.
Idag hittade jag en sida på internet över förlorade och upphittade djur: http://www.hittadjur.se vi får väl se om det kan ge resultat. Mina egna efterforskningar på tel med vänner har inte gett något resultat hitintills.

-14 grader just nu, hinner nog sjunka några grader till innan midnatt. Vilken jul och vinter vi fått i år, trivs som sjutton med den =) Vi brukar elda i vår lilla vedspis på dagarna, den ger en så härlig värme och vi brukar passa på att göra storkok med mat när vi ändå har vedspisen igång =) Idag blev det storkok av köttsoppa.


Alltid lika hungrig i kylan, vi byter burkar med vatten fem ggr om dagen åt henne. Hon börjar bli riktigt rund och go =) Bilden från idag den 4 januari


Så här ser Gurra ut dagarna i ända, sovandes i vår säng =)


Utom till natten, då sover han alltid i husses datastol, Gurra gillar inte trängsel.





Trackback
RSS 2.0