Hemma igen....

Det var både tungt men även glädjerikt att vara i Sollefteå. Tungt att gå igenom brorsans saker, minnen, saker som jag hittade och skulle vilja prata med brorsan om....t.ex. att han var så duktig på att teckna, när vi var små tecknade han aldrig, han tyckte jag var tråkig som satt och tecknade i 5 timmar ibland. Jag berättade tidigare att det startats en facebook grupp till min brors minne och flera av hans vänner träffade jag, de delade med sig av deras minnen ihop med min bror och vi fick många glada skratt tillsammans och även tårar. Begravningen blev fantastisk, vi hade världens bästa präst som berättade så fint och så personligt om Christer . ca 150 av hans vänner kom och många höll så fina tal vid kistan.


Blommorna på kistan är handblommor, alla andra vackra blommor stod runt kistan. Den fina, personliga begravningen det blev ger mig glädje idag ♥

I vanliga fall brukar det vara 3 musikstycken på en begravning, på Christers blev det 8, varav tre var vår brors favoriter ♥

Här en dikt som en av Christers vänner skrivit och som han även läste upp i kyrkan , sedan fick jag texten inramad ♥ Foxy var Christers älskade hund, han saknade henne otroligt efter hennes död.

Ditt liv här på jorden har nu tagit slut
Din bilfärd mot molnen har börjat
Ibland tar ett människoliv för fort slut
Det känns som det nyss har börjat
Nu får du träffa din Foxy igen
Era vägar skiljs ej mer
Nu när du bland molnen hoppar och far
Ska du veta att i våra minnen du alltid finns kvar

Vila I Frid
Rock´n Roll


 

Nu är jag hemkommen igen, men det finns mycket kvar att göra än...

Men idag tog jag mig ledigt och åkte ut på sjön med min bästa kompis, vi solade och pratade..och pratade...Ön där vår "solklippa" låg var oxå ett tjurbete...när vi hörde att det började knaka och braka i skogen hoppade vi i båten och rodde iväg en stund =) Tjurarna vandrade vidare och vi rodde tillbaka. Om två veckor börjar jag jobba igen, den här sommaren försvann i en rasande fart.


På den här bilden så ser ni att Jane är en riktig ängel, hon har t o m gloria;) Tack goa Jane för ditt stöd och hjälp ♥


Utsikten från solklippan =)


Små lätta moln dök upp på eftermiddagen...


På väg hem...två canadagäss på en sten, hade min gamla digitalkamera idag...ska någon kamera "bada" får det bli den ;)


Sommarhimmel från juni..

Ordspråk: Du kan inte hindra sorgens fåglar att flyga över ditt huvud, men du kan hindra dem att bygga bo i ditt hår! / Okänd




Trackback
RSS 2.0