Granen står så grön...

...och grann i stugan. Julefriden bara sprider sig i kroppen nu.
Ska sätta mig i julgranens mysiga sken och titta på "tomten är far till alla barnen" en film som alltid ger mig julkänsla av den mysiga julmiljön. Sedan finns det saker jag inte gillar med filmen som att en vuxen är både taskig och nedlåtande mot barnen.
"Mormors dag" idag och Mille och jag har skött stall och plockat fram alla tomtar ♥ Dottern och Mille har nyss åkt och kära maken kommit hem. En helt UNDERBAR julgrupp hade han fått från jobbet, många av växterna i den ska jag försöka hålla liv i efter jul ;)
Imorgon uppesittarkväll med ungdomarna då blir det julgröt och provsmakning av skinkan.
Om jag inte hinner in på bloggen före julafton så passar jag på att säga GOD JUL till er alla ♥


Kära dottern klädde granen och satte i ordning julklapparna runt den och tre tomtar vaktar alla julklappar ♥ Vi bestämde att granen skulle vara röd iår ;) Adventsgranen får flytta till köket istället.


Den underbara julgruppen maken fick får stå i vardagsrummet =)


Vårt sedvanliga julfönster får vi avstå ifrån pga katterna, de sitter nämligen gärna i fönstren och tittar ut (Rambo och Sotis) en tomte har de redan kraschat... 


Gillar denna låt =) Hoppas inte min julskinka rymmer...

Ordspråk: Jul, jul, strålande jul, glans över vita skogar/ Edvard Evers/Gustaf Nordqvist
 



Trackback
RSS 2.0