Kompade igår....

...för nobellfesten, sov gott och länge. Kan ju göra det med gott samvete då jag vet att hundar, katter och häst får mat och blir utsläppta vid 05:30 var vardag =)
Gjorde mycket hemma men i behaglig takt, sedan hade jag ett utvecklingssamtal vid 17, efter det hade jag tänkt hinna kika in på Milles "gympa-avslutning" men blev haffad på vägen så det blev en halvtimmas snack innan jag for hem...Gården är fortfarande en enda stor isgata och snö har vi kvar, men plusgrader.
10 dagar kvar till julafton, blir nog julhandling av mat på fredag, jobbar sedan både fredag och lördagkväll....

I år tänker jag fuskstäda av Guds nåde, ungefär som gamla bilder på folk som sopar in skräpet under mattan….Min dotter och son har inte många mattor på golven i sina hem så jag kommer troligtvis inte att bli avslöjad ;) Kära maken kommer bara att älska det, han är inte en särskilt stor vän av julstädning även om han alltid gör sitt bästa efter order från chefen =)


Gammalt beprövat sätt ;)



..Om ni nu undrat hur istappar bildas ;)




Snöbollskrig =)

Ordspråk: Heltäckande matta- en statussymbol som har den stora nackdelen att man inte kan sopa in saker under den på det gammeldags trivsamma sättet. / Okänd

Kommentarer
Postat av: ansepanse

så där kommer julstädningen att ske här hos oss i år också, jag orkar inte helt enkelt

hahaha - jag har alltid undrat var istapparna kommer ifrån :) nu vet jag

kramar

2011-12-15 @ 11:10:31
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Elise

Härliga bilder ha ha ha!!

Eller hur, visst vill man sopa skräpet under mattan :-



Ha en riktigt fin dag gulliga du.

Kram

2011-12-15 @ 13:11:22
URL: http://blogg.amelia.se/elise/
Postat av: Jane

Nu städar du ordentligt annars så skvallrar jag för mamma !!!

Skrattar gott åt hästarna.

Kramar i massor finaste syrran / Systeryster

2011-12-15 @ 17:44:31
URL: http://blogg.amelia.se/janes/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0