Luciamorgon....

....och tidigt blev det, upp klockan 5 men det var mysigt oxå eftersom jag och maken fick lite morgontid ihop med fika och lite prat innan han for till jobbet.
När jag kom till dagis såg jag inte dotterns bil...HJÄLP! hade de försovit sig? Nix det hade de inte, de kom fem minuter efter mig, en mycket sömnig Mille lät sig påklädas tomtedräkten utan någon protest =)


Så trött liten tomte, försöker förstå allt som händer runt omkring denna tidiga morgon ♥


Oj så mycket folk! Undrar var mamma och mormor är i mörkret?


Här pustar Mille ut efter välförättat värv, hans första luciamorgon som tomte ;) Skönt att dagis-stolar är anpassade efter de som använder dem =)

Hörde på radion igår att flera dagis i vårt län förbjudit fotografering eller filmning under luciafirande för att så många idag lägger ut bilder på nätet. Den frågan kom oxå upp på Milles dagis men ingen protesterade. Precis som med de elever jag jobbar med skulle det aldrig falla mig in att sätta ut bilder på någon som inte gett sitt godkännande. Så mina bilder innehåller en massa ben och halva personer =)

Efter luciafirandet bjöds alla på gröt och skinksmörgås, lite härligt "umgås" med dagispersonal, föräldrar och far och morföräldrar blev det.

Sedan hem och ut med hundar och eftersom jag började först klockan 09:00 så passade jag på att mocka stallet oxå...insåg att jag nog skulle vara rätt trött efter arbetsdagen, två morgnar med uppstigning klockan 5 tar ut sin rätt =)

På jobbet så blev det ytterligare lussefika med klassen =)

Ordspråk: Natten går tunga fjät runt gård och stuva, kring jord som sol'n förgät skuggorna ruva, Då i vårt mörka hus stiger med tända ljus, Sankta Lucia, Sankta Lucia .
Trackback
RSS 2.0