Nu kan man snacka om .....

....ordentlig halka, regn och frysgrader på backen. Vår gård och trappa är bara isgata även om vi har en del snö kvar. Var orolig för svärsonen som började sin 23 mils resa klockan 3 i natt med bil och släpkärra som bara hade vinterdäck utan dubb i den här "svinhalkan". Han hade kommit fram i alla fall när jag ringde för att höra hur det hade gått.
I morse avbröts de regionala sändningarna stup i kvarten för att långtradare stod på tvären och blockerade vägar överallt i vårt län.

I helgen flyttade ungdomarna till eget boende, så konstigt det blev när det inte kryper upp en sömnig två-åring i knät och vill ha nedvarvninsgos hos mormor på kvällen. Men i morgon ska jag upp fem så att jag hinner till dagis och titta på när Mille ska vara tomte i dagisets luciatåg ♥

Här kommer några bilder från deras lägenhet.


En tomte med hyacinter hamnade i det härliga badrumsfönstret med bred fönstersmyg...min dotter har stora planer för vad det ska dekoreras med så det blir mysigt i badet =)


Här har ni Milles blivande lekrum, en stor klädkammare som passar utmärkt till en två-åring och alla hans leksaker.
Ladugården som han ställt upp djuren så fint i fick jag i julklapp när jag var 10 år ;)


Min dotter hade dekorerat lekrumsdörren så fint med stora och vackra julkort ♥

Ordspråk: Du kan inte sakna något du inte upplevt. / Marit Tusvik
Trackback
RSS 2.0