Torsdag = mormorsdag....

Idag och torsdagar framöver när jag slutar 13:00 har jag och Mille "mormorsdag" Vill inte tappa bort vår fina kontakt som vi fått efter det ungdomarna bott hos oss sedan sista augusti. Vi började med att mocka stallet och göra i ordning hästens kraftfoder, efter att mormor visat hur man skakar bort spånet från hästgrepen så var Mille fullt sysselsatt, "Bajskottar" sa han nog minst 20 ggr ;) sedan åkte vi bob på isen och jäsiken vad det gick fort :) En tur med hundarna i skogen hanns även med innan det mörknade.

När vi väl kom in lärde jag honom hur man åker kana utför trappan från övervåningen, han skrattade gott när mormor med raka ben åkte om honom, sitta knä sa han för han ville åka lika fort ;) Jag och min tvillingbror tog oss alltid ned för trappan på det viset när vi var små.

Sedan blev det lite mat och Mille diskade hundskålarna, Arne har fått problem med sin mage igen och fick idag majsvälling med kokt ris, Mille vispade glatt i disken och gjorde "lälling" till Arne. Vid 18 kom dottern och hämtade honom.

Imorgon ska jag, make och dotter åka in och julhandla de sista julklapparna och julmaten.
Sedan är det jobb för mig både fredag och lördag kväll på fritidsgården =)


Mormor har världens bästa mobil...Traktor tom finns även på dem ;)


Här står vällingen på svalning och Arne vet att den är till honom, så går de nedrans katterna och smakar av hans mat =`(  Här Rambo....


...och sedan Sotis, men ett bestämt WAFF från Arne gjorde att katterna lät hans och Inez mat vara ifred ;)
Min snälla jätte har i varje fall en gräns på sin snällhet. Nu har han oxå svultit i över ett dygn för att magen ska få vila..så gissa om han är hungrig?

Ordspråk: Barnen är alltid mänsklighetens enda framtid. / okänd
Trackback
RSS 2.0