Arne, min underbara schäfer....

....älskar denna stora "nalle" så mycket ♥ När vi köpte Arne (barnen som bestämde namnet) hade vi en schäferhane som hette Nobbe, Nobbe hade epilepsi och fick äta människomedicin mot det och vi hade på känn att han inte skulle bli lika gammal som våra andra schäfrar blivit, de hade blivit över 10 år....Vi hämtade Arne vid 8 veckors ålder utanför Flen, en enda stor "ulltuss" var han....


Här ligger han och kattungen Murre och gosar♥♥


Nobbe var en underbar hane, han tog hand om alla små med världens största hjärta och omtänksamhet...denna bild tog jag klockan 2 en natt när jag suttit och tecknat den sedvanliga julbilden till skolan, dessa tre pojkar låg alltid i en stor hög tillsammans ♥



Arne var en dryg liten rackare och nog prövade han Nobbes tålamod många ggr ;) Här har jag satt mig på golvet för lite gos med Nobbe...men gosstunden blev kort, en annan liten herre ville busa ;) Tycker denna bild påminner om affischen till filmen hajen, bara en j-kla massa tänder =)


Roligare, tokigare och galnare schäfer har vi aldrig haft. Ett av Arnes största nöjen som ung var att hoppa över vår källargång, fram och tillbaka....minst 20 ggr per gång ;)


Vi kallade kaninen för "hund-Tv"....Arne kunde ligga i timmar utanför kaninens gård och titta på honom...De hade även en rolig lek ihop, kaninen spratt rakt upp i luften och började springa utefter staketet och Arne var alltid med på noterna och sprang på utsidan, denna lek gjorde de flera ggr per dag, det var alltid kaninen som började, men så kul de hade båda två =)....sorgen var stor när Pelle dog och en lika kul lekkompis har Arne aldrig fått igen =(


Här är Arne drygt 7 månader, större än vår vuxna hane. När jag kom till skolan hände det att ungdomar frågade -såg dig när du gick med dina hundar igår, är det den största hunden som är valpen? Det stämde ju =)


Visst är han vacker mitt hjärta ♥ Här ligger han i ljungen och vilar, min dotter har tagit bilden, den hänger även som en jätteförstoring på vår vardagsrumsvägg. En julklapp från dotter och hennes kille ♥


Min "lilla" knähund ;) Han vill gärna gosa ♥


Arne är idag samma snälla farbror mot Inez som Nobbe var mot honom....


Puss och kram ♥♥


Vi kastrerade Arne i Augusti då det är svårt att ha en hane och tik tillsammans....det blev en tratt i en och en halv vecka, här får han en puss av Inez inne i tratten ;)

Jag hoppas innerligt att Arne får må bra och leva i flera år till ♥....Törs inte ens snudda vid tanken på den dagen då han inte finns hos oss mer ...

Ordspråk: Varje gång man tror att man är en person med inflytande, bör man försöka få någon annans hund att lyda /okänd


Trackback
RSS 2.0