Friluftsdag idag....

....och jag tillbringar den inomhus, jag ska vara på bowling och bollsporter. Men de flesta ungdomarna tillbringar dagen i en skidbacke eller i ett badhus...

Freja
väckte många tankar hos mig igår...Frågar Dignu som läser detta...Varför konfirmerade du dig/eller varför konfirmerade du dig inte? Jag konfirmerade mig krasst för presenter, mina syskon hade så snygga kors och det ville jag oxå ha, gärna ett armband i silver oxå...Med dubbla föräldrar kunde jag ju räkna med två kors....Hua så hemskt det är att skriva detta, men ungdomligt tänkande och sant..

Jag konfirmerades även för att mamma och pappa tyckte det, alla andra syskon hade ju gjort det..

Vi var några glada ungdomar som den gamla prästen nog helst hade velat slippa, vi busade och sjöng definitivt inte med i psalmverserna, texterna vi sjöng hittade vi på och handlade bl.a om prästen, skäms så för det idag. På vår lägerskola i Rättvik fick prästen en hjärtinfarkt efter det han jagat pojkarna halva natten för att de skulle hålla sig i sitt hus, de försökte nämligen smita in till oss tjejer ;) Prästen överlevde infarkten, men en annan yngre präst hade hand om vår konfirmation. Då var jag så trött på allt att jag inte ens åkte och hämtade ut konfirmationsfotot.

 

Mina barn är döpta, vi döpte sonen samtidigt som vi gifte oss, vi ville ha något som vi kunde fira tillsammans i familjen ♥. Dottern döptes ihop med min syster Janes dotter och då var hon så stor att hon kunde välja själv vad hon ville, hon la även till ett tredje namn som hon ville ha =). Inget av mina barn är konfirmerade, de tyckte inte det var rätt att göra en sådan sak för pengar som deras mor gjort, jag berättade krasst om de futtiga motiv som fick mig att konfirmera mig..

 

Jag jobbar ju med högstadieungdomar och de har samma motiv i dag som jag till att konfirmera sig när jag frågat dem...ibland ändrar sig inte mycket över tid ;)

 

 

Föredrar bowling på spelet Wii, lite enklare....när jag bowlar på riktigt är det någon som klistrat fast vissa käglor...de står jämt kvar och jag blir blåst på striken ;)

oopppsss...här spelar jag visst golf, rätt hyffsad på det även inomhus ;) Min Wii-profilbild. Min dotter gillar inte att alla ( inklusive hennes moder) ska göra så puttignuttiga bilder av sig själva...här är hennes bild...

 

Men jag tror hon har en strategi med sin bild...för så fort jag ser den så håller jag på att skratta ihjäl mig...alltså tappar jag fokus =) och hon vinner ;)

 

Ordspråk: Bönen är för många en sorts säkerhetsanordning, en slags åskledare, som man sätter upp för att den EVIGE inte ska slå ned på en, om han ser mig vara försumlig.

 

 

 

 

 

 

 
Trackback
RSS 2.0