Kallaste veckan.....

....är denna vecka enligt statistiken, det berättade en jobbarkompis att hon hört på nyheterna, så det är kanske inte så underligt att vi fick en köldknäpp nu. Vi hade 25;4 nu på morgonen när jag gick upp =) När alla sportlov är slut så tycker jag att vi kan börja önska bort snön och längta efter våren..Sportlovet har ju alltid legat vid månadskiftet feb/mars i våra trakter och nog minns jag att det var en massa snö när jag hade sportlov, inte för att jag åkte skidor utan jag roade mig med ridning i djupsnön...Jag har förfrusit mina händer, fötter och kinder när jag ridit, något jag hela livet fått sota för....När jag som lite äldre tänkte att det kunde vara kul att ge sig upp i slalombacken med sonen så blev det högst tre vänder i liften och nedför backen, sedan fick jag sitta i värmestugan och försöka få tillbaka känseln i händer och fötter...Dottern och jag tillbringade våra sportlov på hästryggen, då var vi ute några timmar och inte en hel dag..och var det riktigt kallt så värmde man händerna på hästen ;)
Vad gjorde du på sportlovet? Hade du snö och kallt?



En långritt som slutade hos min bästa kompis...här bjuder hon på fika innan vi vänder hem igen =) Termobyxor och påpälsad till tusen...men så härligt. Min häst isabella som jag fick som 10-åring...en klippa till häst och så mycket kul vi hade ihop...


Jane...kommer du ihåg vår vinterlångritt med mina kompisar? Här har vi stannat och äter vår matsäck och hästarna fick hö som vi hade med...mina hästar Isabella och Dysse <3


Min sons sportlov...tillbringades i slalombacken.....


Dotterns sportlov...tillbringades på hästryggen...Ursäkta den dåliga bildkvaliten på dessa bilder...orkade inte scanna in dem på nytt =)

Ordspråk: En kärleksfull atmosfär i ditt hem är fundamentet i ditt liv /Dalai Lama

Trackback
RSS 2.0