Så sant...så sant....

.... denna låt säger allt om en vanlig knegares vardag förr och hur många är vi som går till kykan i dag? Nej vi vill vila på söndagen och prästen som vilat hela veckan ( vet att det inte är så idag) står i sin oftast tomma kyrka....

Hur fantastisk var hon inte kära Astrid Lindgren att fånga den lilla människnas glädjen och problem, barn som vuxna...Denna låt har alltid legat mig varmt om hjärtat. Som "bonnunge" så vet jag vilket jobb o slit  det var vardag som helg, våra kyrkobesök var få, det var vid konfirmationer, begravningar,  bröllop och dop.




Hästar har alltid varit betydelsefulla i mitt liv, tyckte denna bild passade......Gjorde den på picjoke.com.

Sedan jag var liten har jag älskat hästar, de är de vackraste djur på jorden enligt mig. Jag började rida själv som 7 åring på en snäll ardenner. Pappa satte upp mig och så fick jag rida de tre kilometerna hem allldeles själv. Tänk så säkra de hästarna var, jag hade ju inget att sätta emot om hästen hade trilskats.. Som 10-åring fick jag min första egna häst. Jag har heller aldrig gjort mig riktigt illa eller brutit något på en häst, en gång fick jag sjukskriva mig efter det jag och häst gått omkull i full galopp på en väg...Glömmer aldrig hur båda jag och häst gled fram på vägen och att hästen gled om mig ;) Nåja...efter den smällen blev jag något stel i alla kroppens leder. Minns att jag skämdes när jag ringde jobb och försäkringskassa och sa att det var en ridolycka, det konstiga är att jag hade inte skämts ett dugg om det var en bilolycka...


Ordspråk: Döden är den största grej som finns. Det är därför man har sparat den till sist./Klotter
Trackback
RSS 2.0