Sista dagen.....

........sedan är jag ledig i två veckor =) Först sportlov och sedan kompar jag övertid när mina elever är på prao. Men först en lång dag till 17:30 och sedan ska min man och jag gå på en föreläsning och fimvisning om björn och varg på kvällen..
De som håller i föreläsningen är naturfilmaren och TV-profilen Bo Kristiansson och den rovdjursansvarige på WWF, Tom Arnbom,  föreläsningen heter "Hur farlig är björn och varg för oss bärplockare", blir nog hur intressant som helst =)
Blir nog ett inlägg om det här på bloggen oxå ;) Kylan håller oss kvar i sitt stränga grepp...Vår hovslagare var tvungen att ställa in skoningen igår för det går inte att sko i denna kyla, vi har ju tämligen kallt i stallet eftersom hästen har frigång på dagarna och dörren står på vid gavel.
Men vackra vinterdagar har vi haft med strålande sol och emellanåt små snöflingor som sakta dalar ned....


Skulle allt bli lite nödig om jag stod öga mot öga med denna vackra bjässe ;) Här talar vi om respekt =)
Bilden lånad från nätet



Men dessa vackra individer skulle jag inte bli rädd för, mindre farlig för människan än björnen, men mer hatad och oönskvärd :`(   ...bilden lånad från nätet.


Bild från 07:15 i igår morse, över -25, det syns riktigt hur kallt det är....månen snart halv...


Lokie står och solar, så skönt att solen börjar värma lite....bilden tagen 15:45 igår...istappen på taket vittnar oxå om att det blivit varmare =)

Ordspråk: Semester och semester, från sig själv kan man egentligen bara få semester i stunder av passionerad kärlek eller när man sover /Carl Hammarén



Trackback
RSS 2.0