Cykelställ i affären =)

Jag har bloggat tidigare på en av nätets alla community, vi var då några som bjöd på alla fadäser vi gjort genom åren i en särskild grupp....tänkte bjuda på några av dem här =) Har ALDRIG haft vett om att skämmas ;) Tycker man kan bjuda på alla sina tillkortakommanden =)

När jag var 20 år skaffade jag och min man vår första schäfer...Erro hette han och var en stor kille..när jag skulle åka och hämta honom, 8 veckor gammal gick jag förbi honom där han och en brorsa satt i en hage..jag skulle ju ha en valp, inte denna bjässe som jag såg.
Nåväl, bjässen följde med hem och var en underbart snäll och omtänksam schäfer, tog hand om hamstrar och kattungar..
En julidag när han var unghund gick jag till affären för att handla, varmt och skönt var det, band Erro i cykelstället och travade in i affären...gick där i svalkan i godan ro och plockade i mina varor...såg helt plötsligt att det samlades mycket folk vid kassorna...nyfiken som jag är drog jag dit min vagn för att se vad alla hade så roligt åt....
Döm om min förvåning :)....där sitter min hund.... med cykelstället  inne i affären...
En rödkindad Kicki började släpade ut det tunga cykelstället med hund ut ur affären under folks skratt och glada tillmälen.... 

Efter den dagen band jag den hunden i en lyktstolpe i fortsättningen. Min man tyckte det var roligt när jag kom hem och berättade vad jag varit med om...då höll jag inte med honom...men nu gör jag det :) :)

 

 

Han värnade om alla små <3 Här har en kattunge smugit upp och sover i hans trygga "famn" Kattungen vaknade av blixten =)

Han var även den lydigaste schäfer vi haft, gick bl.a fot bredvid hästen när vi mötte andra hundar, när han drog pulka med barn i fanns det inget som kunde distrahera honom från uppgiften, han var GUDOMLIG <3

Bara att inse att jag och maken släppt mycket på "lydighetskraven" för var schäfer som kommit efter. Inez ser dock ut att kunna både axla hans älskvärdet mot alla små och även lydnad.

Erro <3

 

 

 

 



Trackback
RSS 2.0