Är jag knäpp....eller är jag knäpp?????

Idag har jag skickat iväg en ansökan till ett nytt jobb. Går in på mitt 24 år på samma jobb och nu tänker jag (kanske) lämna tryggheten. Nu har jag lämnat mina 9:or och känner att nu är tiden inne då jag kan gå vidare till något nytt . Älskar mitt jobb och alla ungdomar, men vill utmana mig själv lite mer,  Jag har inte fått jobbet, inte tackat ja! Framtiden får utvisa om fegisen blir vid sin läst eller eventuellt antar en utmaning ;)


Nervöst, spännande och kul =) (bilden lånad från nätet)

Igår var det avtackning av min bästa kompis igen....hon vandrar in i arbetslöshet efter 19 år inom kommunen. Hon fick 8 månaders respit eftersom hon fick ett vikariat från november tills i morgon som är hennes sista dag. Har saknat henne infernaliskt, vi har jobbat sida vid sida i många år. men det blir kanske roligare nu när vi träffas i framtiden, hur det än är så har vi halkat in på jobbet även om det ska vara bannlyst på vår gemensamma fritid =)


Hon har fixat till sin altan där hon och hennes käraste ska mysa i sommar =) så snyggt och mysigt.


Vi åt en god middag på ett hotell med dessa underbara omgivningar ♥


Bidde lite fel här ;) skulle zooma in vattnet men det blev löven istället, gillade bilden ändå =)


Lupiner, så enkla och så vackra ♥


Prästkragarna finns i överflöd.


Hundarna har fått "nys " på något, räv, vildsvin, varg eller björn? I natt var hästen rädd igen och väckte mig med sitt galopperande och "smällande" av näsborrarna, ropade på honom genom fönstret och talade lugnande med Lokie. han lugnade ned sig och "faran" försvann.

Ordspråk: Efter att ha tänkt igenom hur farligt allting är finns det inget som skrämmer mig längre./ Gertrude Stein





Kommentarer
Postat av: Micke

Du är inte knäpp. ;-)

Det skadar aldrig att söka. Du behöver ju inte ta nåt beslut förrän de säger att de vill ha dig. :-)

Jag har regeln, "max 5 år på ett ställe".

sv:

Tack så mycket. :-)

Jag vet inte säkert, men det verkar som den kommer att finnas att köpa som DVD. :-)

2011-06-15 @ 23:44:51
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: Emmy

Heja heja, alltid härligt med förändring även om det är läskigt i början. Kram!

2011-06-16 @ 02:20:22
URL: http://bortabrabloggen.wordpress.com/
Postat av: Babs

Otroliga bilder som vanligt!

Så spännande med nytt jobb, fega inte ur nu, livet kliver in i nya faser ibland och det är nog dags för dig nu.

Kram

2011-06-16 @ 07:51:36
URL: http://blogg.amelia.se/babsblogg/
Postat av: Helen

Då hoppas jag att du får ett erbjudande om nytt jobb! Å inte sen fega ur........



Ha en härlig torsdag!



Kram

2011-06-16 @ 09:12:22
URL: http://blogg.amelia.se/bloggameliasecayman
Postat av: Roggan

Då ska jag hålla tummarna. Underbara bilder. Kram

2011-06-16 @ 20:21:42
URL: http://roggansblogg.wordpress.com/
Postat av: lena

Modigt!.Och du kan ju fortfarande bromsa "tåget", även fast du får jobbet..Man vet vad man har, men inte vad man får..Å andra sidan lever vi bara en gång, och man ångrar bara det i livet, som man aldrig gjorde..Och vad är det VÄRSTA som kan hända??.Kram

2011-07-25 @ 09:26:02
URL: http://blogg.amelia.se/lena70/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0