Camilla Henemark.....

... näms ju i boken "Carl XVI Gustav, den motvillige monarken" som Kungens älskarinna. Eftersom jag läser den boken och hade kommit till avsnittet om det vilda festandet bland en klick finansmän den så kallade sociteten i Stockholm. De hyrde in bl.a strippor och tjejer (som spelade i porrfilmer) och som vågade göra mer saker än vanliga krogtjejer, för att tillfredställa sällskapets behov.
Sedan fanns då Camilla som en annan "krösus" blivit kär i och bl.a låtit skugga i över 2 månader . När hon sedan var tillsammans med en av cheferna i hans företag så fick den chefen sparken och hon skulle bojkottas i alla medier som han förfogade över. Men kungen fattade tycke för henne och talade finansmannen tillrätta och hon fick synas i media igen.


La Camilla...så vacker. (Bilden lånad från nätet)

Hon och kungen fattade tycke för varandra och träffades i båtar eller i kungens kompisars lägenheter, de kom dit gömda i filtar och smugglades in i gömställena av Säpo.
Att kungen haft en affär med henne bryr jag mig inte ett skvatt om, det var hans val. Idag år 2011 kan jag tycka att alla borde se kungen med samma fel och brister som vi alla har, en helt VANLIG människa. Han svek sin familj och det får väl han försöka rätta till utan att hela svenska folket ska lägga sig i det. Men den som drabbats värst är nog Camilla.

Tittade på programmet "Efter 10" där hon intervjuades, hon berättade om sitt livs resa, hur hennes liv gått i 110 knyck och hur hon bara kastat sig impulsivt in i det ena efter det andra. För att göra en lång historia kort så lever hon idag på socialbidrag, har försökt ta livet av sig, legat på psyk och äntligen fått förklaring på mycket av hennes impulsivitet, hon har fått diagnosen ADHD. Men det sorgligaste hon sa i intervjun var att när hon fick reda på vad som stod i boken så tänkte hon att hon måste emigrera, hon skulle dömas av hela svenska folket för vad hon gjort mot Silvia?!?! Men, det var ju ändå kungen som var otrogen mot Silvia, nu vill jag inte att han ska dömas heller...Ja ni, ibland tycker jag nog inte vi kommit långt i vår jämställdhet, det är fortfarande många ggr kvinnan som får skulden till mäns otrohet.  =(  Heder till Camilla som vägrade svara på någon fråga om kungen.
Jag hoppas att allt går vägen och blir bra för Camilla, att leva med ADHD är inte lätt, det ser jag dagligen i mitt jobb.


Bild från intervjun...lika vacker idag =)  (Bilden lånad från nätet)

Ordspråk: Naturen har gett människan en tunga, men två öron, för att vi ska höra så mycket mer än vi säger / Latinskt

Kommentarer
Postat av: Jane

Ååh! Vilket bra inlägg.

Håller helt och hållet med dig.

Kramar i massor min fina syster. / Syrran

2011-03-14 @ 16:07:42
URL: http://blogg.amelia.se/janes/
Postat av: marilena

hej Kort !!

jag bryr mig inte heller om hur andra lever sina liv, - men jag ska berätta en rolig sak -

en av mina pojkar har träffat Camilla, här i Kalmar för många år sedan, i någon bub eller dansställe, och han hade hennes fotografi länge på sitt nattbord, ja, tills han träffade sin blivande sambo som kastade fotot, fniss...oj, oj , vad världen är liten...

hälsningar marilena ! kram...

2011-03-14 @ 16:15:50
URL: http://blogg.amelia.se/marilena/
Postat av: ansepanse

ja, inte är det i allafall Camillas fel eller hur, kungen får ju reda upp allt med sin familj

kramar

2011-03-14 @ 17:03:24
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Roggan/clapton

Kan bara säga att det du skriver är helt rätt. Tror inte att jag kommer att läsa boken.

Ursäkta men fan vad bra du skrev om hunden Bull Terrier i din kommentar hos mig. Än idag så tror folk att det är en kamphund.

Postat av: Roggan/clapton

Glömde skriva att de ska ha en hane och här har det inte varit någon sol idag.

Postat av: mufflo

Gillar ordspråket. Passar in på en del jag känner eller passara inte in rättare sagt/skrivet

2011-03-14 @ 19:19:39
URL: http://doggbloggen.blogg.se/
Postat av: Freja

Jag gillar la Camilla, tycker hon är underbar!

2011-03-14 @ 20:44:18
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil
Postat av: Micke

Mycket intressant läsning. Ett fascinerande livsöde.



Önskar dig en bra vecka! :-)

2011-03-14 @ 21:51:14
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: miie

Det är ju bara att beklaga att Camilla haft ett sånt tufft och svårt liv ...!

Hoppas att hon får hjälp.



Tack för att du skriver om ADHD.

Kram till dig!

2011-03-15 @ 01:14:05
URL: http://blogg.amelia.se/miie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0