Jag är tvilling.....

....som jag tidigare har berättat. Jag har en tvillingbror några minuter äldre än mig. Det jag kommer ihåg från barndomen var att det var så kul att ha brorsan, vi delade rum fram till tonåren. På kvällarna låg vi alltid och pratade om dagens händelser, vi gladdes åt födelsedagar och diskuterade förväntansfullt om vad vi skulle få i julklapp, vi delade allt. Men vi slogs oxå och retade gärna varandra.

Jag var ensam tjej i klassen från första klass fram till sjuan...det innebar att min bästa kompis hette Lasse. Brorsan hade sina kompisar i skolan och jag mina, men gud nåde om någon flög på brorsan och slogs, då kunde denna räkna med att även slåss med syrran. Jag var en pojk-flicka under hela min uppväxt och det sitter fortfarande i =) min man brukar säga att jag är den mest "manhaftiga" kvinna han känner ;) Jag jobbar hellre ute och stänger hagar än att vara inne och laga mat, så där har vi bytt roller.
Idag bor brorsan över 40 mil ifrån mig, men vi har kontakt mestadels per telefon.

Ordspråk: En bror är inte en bror för ett år eller två. Han är en vän för livet. /Jamie Mcfarlane


Jag och brorsan....Vi är inte ett år än på bilden. Det är jag längst till vänster =)


Här är vi nog två år....


Pill på brorsans strumpebandsknapp...


Här är vi nog runt 6 år, så kul att alltid ha en lekkompis, börja i skolan samtidigt osv..






Trackback
RSS 2.0