Mina hundar....

♥♥...är så roliga, idag på vår skogstur så tänkte jag att jag skulle gömma mig för dem, men tji fick jag. Bara jag tänkte tanken så var det en hund som tittade på mig =)
När hundarna varit valpar så har vi alltid haft dem lösa, de följer den äldre och trygga hunden och följer allt den gör. Men det har hänt att valparna som unghundar tagit sig lite friheter och sprungit lite för långt före oss, då har vi aldrig ropat på dem utan gömt oss. Det har tagit högst två minuter innan de kommit och letat, oroliga för vart vi tagit vägen. Efter två-tre ggr så har de lärt sig läxan och springer inte för långt före eller släpper oss ur sikte.

Trist grått och regnigt idag, började mörkna redan när jag begav mig ut i skogen =(


Första schäfern hos oss var Erro, en underbar kille som älskade alla djur ♥ .......


Erro längst till vänster, sedan Ferrona en tik vi tog hand om (som skulle avlivas) en helt underbar tik som vår son alltid hade med sig som lek-kompis under det år vi hade henne innan vi placerade henne vidare till en bra familj.
Vi kunde inte ha en hane och tik tillsammans, det ångrar vi idag, då vi gärna skulle vilja haft kvar en ättling till de båda sunda hundarna. ♥♥ .......


Sedan kom Nicke, här är han 8 veckor och dottern 10 månader ♥ Dottern var inte helt tillfreds med att dela badbalja och leksaker med honom........


Nicke var en UNDERBAR hund ♥ Saknar honom än idag =`(   .......


......Sedan kom Nobbe, här är han unghund och gosar med dottern ♥♥


En jättego och fin schäfer, den hund som haft mest dådkraft t ex han klättrade på stegen upp till logen och sedan hoppade han ner från logen ut i tomma intet och landade i höt. Tyvärr fick han epilepsi efter en operation av analsäckarna och blev den hund som lämnade oss tidigt vid bara 8 års ålder =`(  ......



.....Sedan kom då Arne till oss, goa Nobbe var en så underbar barnvakt åt både valp och kattunge. Nobbe värnade om alla djur på gården ♥.....


.......Arne hade ju sin goa Murre som sällskap, små och busiga var de båda och hade så roligt ihop ♥♥......


.....Underbara, knasiga och busiga Arne ♥♥ som nu fått till uppgift att vägleda vår fina tjej...



......Inez ♥


......Vilket han har gjort med stor kärlek och stort TÅLAMOD ;).....


.....Vår trogna barnvakt, hon följer barnbarnen vart de går och ser efter dem ♥♥ Så GLAD att vi fick just henne =)

Ordspråk: Hundar har gett sitt absoluta allt. Vi är centrum för deras universum. Vi är i fokus för deras kärlek, trohet och tillit. De tjänar oss i utbyte mot  smulor. Det är utan tvekan det bästa avtal människan någonsin gjort. / Roger Caras





Kommentarer
Postat av: Roggan

Vilka underbara bilder samt även texten om era kära djur. Kommer ihåg att vi hade en Sankt Bernadshund när jag var liten. Kram

2011-11-29 @ 20:43:32
URL: http://roggansblogg.wordpress.com/
Postat av: Elise

Härligt kärleksfull text till dessa underbara bilder!

Vad tråkigt med Nobbe, som fick epilepsi.

Awww Arne och Inez! Kärlek :) Så vackra.

Bra ord på slutet från Roger Caras.



Kram från tysta Elise ;)

2011-11-29 @ 21:15:40
URL: http://blogg.amelia.se/elise/
Postat av: Jane

Finaste i värden är dina underbara hundar.

Men finast av dom alla är såklart Erro.

Och fina Ferona. Åååh vad jag saknar tiden då vi åkte miniskidor efter hundarna.

Glömmer aldrig din galna och faktiskt roliga väninna som hade Argus.



Kramar i massor finaste syrran / Systeryster

2011-11-29 @ 21:21:30
URL: http://blogg.amelia.se/janes/
Postat av: Helen

Åh vilket fint inlägg och fina bilder på härliga kamrater!

Så effektivt det är med "leka gömma" leken. Nu kallar J B och jag är så trött att jag inte kommer ihåg vad du skrev hos mig,men jag bör nog tacka.....



Så tack kära du och nattikramar

2011-11-29 @ 23:39:27
URL: http://blogg.amelia.se/bloggameliasecayman
Postat av: Helen

Åh vilket fint inlägg och fina bilder på härliga kamrater!

Så effektivt det är med "leka gömma" leken. Nu kallar J B och jag är så trött att jag inte kommer ihåg vad du skrev hos mig,men jag bör nog tacka.....



Så tack kära du och nattikramar

2011-11-29 @ 23:43:30
URL: http://blogg.amelia.se/bloggameliasecayman
Postat av: Ama de casa

Vilka underbara bilder, och så kärleksfullt skrivet!

:-)



sv: "Giraffen" köpte jag på Jysk :-)

2011-11-30 @ 00:07:54
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Emmy

Jag längtar så till den dag jag kan ha en hund... Tills dess håller jag tillgodo med dina fina bilder! =)

2011-11-30 @ 01:41:28
URL: http://bortabrabloggen.wordpress.com/
Postat av: Babs

Å vad jag gillar det här inlägget men oj så många hundar ni har haft genom åren och alla är schäfrar. Jag tror att det beror mycket på oss som har djuren hur deras mentalitet blir.

Just det där att vi vågar låta djuren klara av sitt samröre med varandra utan rädsla från oss människor.

Vi har haft så många djur tillsammans och det har aldrig varit några problem.

Kram och nästa gång vill jag följa dina katter från början tills idag.

2011-11-30 @ 13:00:41
URL: http://blogg.amelia.se/babsblogg/
Postat av: Krönikören

Vilka fina bilder på så olika karaktärer. Smart idé att gömma sig. Undrar hur man gör med en vuxen hund? Jag är dagmatte till en hund som ägarna lärt att spåra - men inte komma tillbaka. Alltså kan hon inte gå lös och det tycker jag är tråkigt, för hennes del alltså.

2011-11-30 @ 16:57:02
URL: http://www.metrobloggen.se/antligenmandag
Postat av: miie

Vilka underbara hundar ni har. Vilka underbara hundar ni har haft.Härligt när hundar kommer till en när de sprungit iväg för långt.Men vår Flisan schäfer hon letade inte upp oss. En gång va husse ute med henne,och han sprang och gömmde sig, slutade med att husse fick gå och leta upp henne då hon inte alls ville komma..

Kram

2011-12-01 @ 17:32:18
URL: http://blogg.amelia.se/miie/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0