Till min kära tvillingbror....

...vi delade ju mycket du och jag, bland annat kärleken till djur och du älskade i synnerhet hundar ♥ Många gånger när du ringde till mig så ville du prata med Arne, du frågade alltid hur det var med Arne, vilket tok han hade hittat på sedan sist? Den käraste hund du haft var Foxy, en siberian husky tik som var en mycket fin, go och klok tjej. Din glädje när hon fick valpar var enorm, hon blev även best in show den gången du ställde ut henne =)


Foxy och Arne, min stora jätte lydde minsta vink från henne ;)

Fyra dagar efter att denna bild togs så ringde du mig helt förtvivlad klockan 01:30 på natten, nyårs-dagsnatten. Foxy hade blivit skrämd av nyårs-smällare och sprungit till skogs, hon sprang till dig flera ggr till pistmaskinen du körde och du förstod inte vad hon kom för, du beordrade henne till den fina kojan du byggt. Hon blev påkörd av tåget, du grät och frågade mig om nummer till Strömsholms djursjukhus, du skulle ta en helikopter dit med henne. Du berättade för mig om hennes skador, jag grät med dig och sa som det var, hon är utom all räddning. Du gjorde det rätta, hon fick morfin och du tog farväl till Foxy, sedan fick hon lugnt somna in. Hur gärna hade jag inte velat vara hos dig då och inte ha över 46 mil mellan oss =`(

Du hade gjort en så fin minnesplats för Foxy i din lägenhet, på lådan av hennes aska stod denna bild av henne och pokalen hon fick, över dem hängde den fina prisrosetten ♥

Jag tog hem fotot och prispokalen.

Nu har jag skapat en plats i mitt hem där ni alltid finns tillsammans ♥♥




Denna låt spelade Christer i sin sorg om och om igen efter det han mist Foxy, hans saknad efter henne kom han aldrig över. Denna låt med Totta spelades på hans begravning och vi sjöng även "Får man ta med sig hunden in i himlen".


Totta näslund-Bara om min älskade väntar ♥

Ordspråk: Ett liv utan sorg är som en målning utan skuggor./ Frank Cane

Trackback
RSS 2.0