Yiiiippppiiieee....


....En glädjens dag blev det =) En härlig skogsdag med klassen och nu fungerar båda mina datorer igen =) Det var virusprogrammet som stökade till dem. Killen på jobbets IT avdelningen sa i måndags - jag ger upp din dator och sätter i en ny hård-disk ....så kul tänkte jag att min nya stationära hemdator som bara är ett år är ett minne blott =/ Jag hade lyckats rädda alla bilder men det fanns så många dokument och annat jag ville ha kvar men som inte gick att spara eftersom alla drivrutiner var puts väck..

Idag hade vi skogsdag och solen sken och mina farhågor om dåligt väder som jag skrev på bloggen igår kom på skam...Ibland gillar jag att ha fel ;) Här kommer några bilder från vår härliga skogsdag. Klassen delades in i grupper och de fick besöka fem stationer.


Här är min grupp som ska avgöra ett antal horn och pälsar och avgöra till vilket sort djur det tillhör.
Vi är vid vår skogs-sjö 1 km från vårt hus =)



Här ska ungdomarna göra upp eld och bränna av ett snöre på kortast tid...Bara näver, späntstickor och ved fick användas, och späntstickorna fick de hugga till själv.


Inez fick följa med till elevernas stora förtjusning, min underbara tjej växer bara i mina ögon, lugn ligger hon här medan eleverna skjuter med luftgevär på en tavla. Resterande stationer var beräkning av träd och mätning av träd, samt hur man röjer och vad man ska tänka på.




En av grabbarna blev synnerligen förtjust i henne och de lekte ihop en god stund. Här har de lekt färdigt och gosar med varandra. Den killen vann hennes hjärta och hon följde honom som en skugga ♥ Inez ser liten ut här men killen är faktiskt 180 lång ;)


Vid lunch körde jag hem Inez och hämtade Arne som fick några timmar ute i skogen. Men eleverna tyckte att han var för stor och därmed lite skrämmande så han rönte inte samma framgång som Inez ;)

Mitt ute i skogen ringde min mobil, det var från IT-avdelningen, felet var hittat och jag skulle få instruktioner för att lösa problemet på min hemdator =) Jag jublade och hade inte nog med lovord till världens bästa IT-tekniker som alltid ställer upp och är så genomsnäll och go =) Det tog mig bara 25 minuter att återställa hemdatorn och nu fungerar det igen =) Skriver detta inlägg från min reparerade dator =)

Ordspråk: Något av det bästa med unga människor är att de ifrågasätter, att de bryr sig om rättvisa och att de har ett öppet sinne./ Zack de la Rocha
Trackback
RSS 2.0