Ett stort tack till Tootsie =)

Tack goa Tootsie för perkulatorn jag/vi fick av dig och så personligt med din hälsning ♥ Den kommer att komma väl till användning =) Förr kokade jag alltid kaffe (Jane gillade verkligen mitt kaffe då) men min kära make tröttnade på att passa kannan och tröttnade på att torka spisen efter allt överkokt kaffe. Vår kaffebryggare passerade nog bäst före datum för ca 5 år sedan, den enda som inte insett det är nog kära maken ;)  Nu blir det kok-kaffe framöver i perkulatorn =)


Perkulatorn vi fick av Tootsie, ser fram mot morgonkaffet nu =)

Igår och idag har vi haft härligt soliga dagar med värme, mitt på dagen har vi haft över 22 grader i skuggan. Dagar som gjorda för att vara ute och njuta och det har vi verkligen gjort =)


Efter en lång dag i solen och på em fotboll med mamma så blev det lite taktiksnack med pappa om hur man klår en snabb mamma i fotboll. En svettig kille klev sedan in i.....


...badet, där ödslades de sista resurna av kraft för att sedan somna vid 19:00...gillade denna bild där dropparna ger skugga på Mille.

Nästa vecka ska dottern åka till Kalmar igen för sina studier, jag ska då bli en dagislämnande och hämtande mormor. Har anpassat mitt schema så det blir bäst för Mille. Det kommer att bli en härlig vecka och på onsdag har vi ju barngympa igen som Mille verkligen gillar  =)

Fredagen är som förra året ledig för mig (varannan vecka kvällsjobb), när Mille kom hem från dagis idag så blev det först lek på gården och sedan gick vi med hundarna en sväng.


Idag var det sommar och fjärilar, insekter och syrsor visade sig och lät höra av sig....(amiralfjäril)



Här sitter vi i varsin stol och njuter av eftermiddagen...


Här väntar hundar och Mille in sölkorven mormor/matte ;)

Förra helgen var det jobb som gällde..Hagen skulle röjas från en massa sly. Pappa och morfar kom ut ur källaren med röjsåg och motorsåg, det var en förväntansfull kille som ville göra dem sällskap..besvikelsen var stor när han fick vänta på gården.


vill så gärna följa med....


Ju mer motorer som brummar och låter...desto nöjdare blir Mille...vi samlade sedan sly han och jag i över två timmar...en lycklig och glad liten kille som fick vara med och hjälpa till ♥ Vi hade även matsäck med som intogs i solskenet =)
På söndagen regnade det igen...trots alla väderprognoser om en fin helg.....TRIST

Mina två datorer med Windows 7 är fortfarande obrukbara, IT-avdelningen på jobbet hade aldrig stött på ett så komplicerat virus. Tror detta virus har med operativsystemet att göra, för både makens och min tredje dator som har Windows vista har klarat sig helt från virus. Se upp alla med Windows 7, passa er för uppdateringar, jag tror jag fick mitt virus när jag uppdaterade flash player.

Ordspråk: Hösten är en andra vår, där varje löv är en blomma. / Albert Camus




Kommentarer
Postat av: Jane

Finaste gulligaste syrran !!!

Vilket kanon inlägg! Bildbomb med underbar text till sånt gillas.

Och vad snäll Tootsie är. Nu kommer jag snart över på en kopp. För vankas det typ kokkaffe då dricker jag massor.

Bilderna är så fina så det man tror att man är i Astrid Lindgrens värd.

Kärlek och kyssar / Syrran

2011-10-01 @ 02:42:03
URL: http://blogg.amelia.se/janes/
Postat av: Helen

Tack rara!

Inte hade du behövt att tacka här!



Underbara bilder.....



Nu skall jag läsa ditt senaste!



Kramkram

2011-10-01 @ 10:06:36
URL: http://blogg.amelia.se/bloggameliasecayman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0