Lucia

Blev väckt av kära maken 05:30 sedan tog vi en kopp kaffe ihop innan det blev dags för kära maken att fara till jobbet. -21,5 stod termometern på så det var bara att sätta i motorvärmare och ta en snabbpink med hundarna.
 
Luciatåget på dagis var så bra och jag är helt imponerad över hur bra de kunde alla sångtexter Lite mingel med glögg, kaffe och pepparkakor innan det var dags att bege sig hemåt igen. Mockade stall och gick en sväng med hundarna innan det var dags att fara till jobbet. Rödkindade ungdomar som tyckte det var l i t e för KALLT mötte mig, men de tinade upp av lite luciafika.
 
Mormors egna lilla sömndruckna tomte Innan luciatåget.
 
På väg hem från dagis, marschaller och gryning.
 
Efter lite handling och jag var på väg hem såg jag att dotterns bil låg bakom min...hon skulle handla de sista julklapparna i storstaden när Mille var hos mig.
 
Har gjort ett julfönster och Mille älskar att leka med det, här har tomtarna samlats på torget, julgran och julklappar har han satt dit =)
 
Han leker hela tiden i fönstret, han har inte rört en bil sedan det kom upp ;)......
 
..........Förutom en stund då han lekte med propplösaren, så kul, golvet fick oxå en behandling =)
 
I år har jag brutit en tradition, har klätt granen redan nu...tycker den är mycket mysigare med julklappar under, har köpt tolv hyacinter och fem är utslagna så det luktar ljuvligt i hela huset...tycker om att bli äldre för då vågar man bryta traditioner och gör som man vill ;)

Kommentarer
Postat av: ansepanse

vilket fint julfönster där Mille kan leka med tomtarna :) visst är det bra när man vågar göra lite som man vill :)
Sv: senast den 16 dec om man använder julfrimärken annars den 20 dec
kramar

2012-12-13 @ 19:39:32
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: Veiken

Lucia på förskolan är ett kapitel för sig. Lika mysigt varje år - mindre mysigt när alla föräldrar gått hem och spänningen släpper samtidigt på alla barn ;)
Han blir en bra arbetare, lille Mille! Kram

2012-12-13 @ 21:57:05
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Jane

Vad glad jag blir att du har börjat med julfönster igen...
Det var det absolut finaste hos dig tyckte jag när jag var liten.
Jag förstår att Mille är där hela tiden det skulle jag oxå vara...
Och sedan så minns jag att du hade några glänsande spiraler i fönstren som jag aldrig har sett hos någon annan.
Du hade det juligaste hemmet jag någonsin sett. Och då var ju mamma inte direkt sparsam med julsaker hon heller.
Men hos dig var det jul precis överallt till och med i badrummet...
Du måste ju lägga ut alla dina fina gamla pappersbonader som du har.
Ååå! Jag önskade att jag satt hemma hos dig nu med ett par varma fårskinstofflor och en varm glögg i handen eller ännu bättre en kopp riktigt kokkaffe med massor av mjölk i.

Man skall våga bryta traditioner. Vem vet vi kanske inte finns till efter den 21:a Dec...
Kramar i miljoner min fina juliga och mysiga syster / Syrran

Svar: Kram kära syster, min kära make har ju sagt att om jag fick bestämma så skulle vi ha jultomtar på tapeterna ;) De kära spiralerna används varje jul och hängs nogsamt in på vinden så de inte förstörs =) de ska snurra i värmen var jul..ska fota bonaderna och lägga ut dem, mina käraste klenoder ♥ har även köpt en bok av Anders Olsson som målat dem alla ;) Önskar du var här hos mig och vi drack vårt kokkaffe och fnissade och myste som bara VI kan göra ♥ kramar i massor min älskade syster ♥
Kort

2012-12-13 @ 21:59:19
URL: http://janesunderbara.blogg.se
Postat av: Micke

Härliga bilder och jag förstår att mormor är stolt över sin lille tomte. :-)
-21.5!!! Usch!!! Vi hade -11 i morse och -15 inatt, tyckte det var MER än tillräckligt!
sv:
YES! I morgon börjar helgen! :-D

2012-12-13 @ 22:15:52
URL: http://loveliferock.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0