Undrar om denna december

....är den kallaste på årtionden och kankse oxå mest snörika. Här pendlar det mellan -6 och 15 grader, just nu har vi -16.
Det behövs ingen bomull i fönstren som snö...
 
Vår Nobelfest blev fin som vanligt med god trerättersmiddag och roliga uppträdanden. Några glada ungdomar som fick motta pris i form av medaljer och pengar för duktiga prestationer i olika ämnen.
 
En dansgrupp på tre som gjorde en fantastisk japansk dans =)
 
Fint dukat, en elev hade tydligen lånat min kamera och tagit bilden, överraskad hittade jag den i kameran när jag kom hem =)
 
Hade feber på morgonen och när jag kom hem så jag ORKADE inte "kruddilutta" håret, lite mer smink, fina klänningen och blingbling så fick det duga ;)
 
Sedan hade jag fyra dagar ledigt, vi fick måndagen som kompensationsdag för kvällen, både personal och elever, så vi kunde titta på riktiga Nobelfesten ;) (som jag förargligt nog missade ;)  )
 
Jag skulle ha varit barnvakt från måndag till torsdagkväll då min dotter skulle åka till Kalmar och göra tentor vid universitetet, med klass 2 varning om snökaos kunde jag övertala henne att stanna hemma och inte riskera livet för "sketna" tentor. Som tur var avstod hon =). Mille fick sova över hos mormor ändå på måndagskvällen.
 
I morgon ska jag på Milles lussefirande på dagis...skulle väl tro att jag behöver vara där klockan 7 som förra året...Nu gjorde jag detta inlägg 12-12-12,nu får man vänta 100 år igen innan man kan skriva så ;)
 
Tack snälla Freja för dina fina ord om min blogg =) ska skriva svar på frågorna du hade senare =)

Kommentarer
Postat av: Jane

Du måste ju ha varit balens drottning... Ååh!!! Så jättefin du var.
Älskar det där smycket.
Och vilken snygg jacka i bakgrunden. Bara en sån sak.
Och man kan ju undra vart du har köpt den. Kan det vara när du var hos mig kanske...(Blink)
Bra att du övertalade din dotter att stanna hemma.
Huvale vad många det är som kört av vägen i år.

Kramar i miljoner min älskade syster / Syrran

2012-12-12 @ 21:05:55
URL: http://janesunderbara.blogg.se
Postat av: ansepanse

vad roligt med sådan nobelfest :) men stackars dig som var lite krasslig
nej, inte ska man riskera livet för en tentas skull inte, det kommer ju fler tillfällen
kramar

2012-12-13 @ 11:41:38
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0