Sportlov del 2....

Igår hade vi jättehärligt väder, blev en härlig utedag med dotter och barnbarnen.
Mina goa barnbarn skottade snö för fullt så att det inte skulle frysa till is igen så att farmor/mormor kunde ramla på isen igen. Mille måste blåsa på min fot flera ggr var gång han är hem och berättar för alla att mormor har ont och måste se på min fot.
Igår hade prinsessan beställt mat, vi skulle äta pannkakor och blodpudding. Medan jag stekte rätterna så vispade hon och Mille grädde, de delade rättvist på uppgiften ♥♥


Sotis börjar så sakteliga ta sig ut igen vartefter värmen kommer och snön smälter. Vi skrattar gott åt hans rädsla för vatten och att bli blöt om tassarna ( något som inte bekymrar de två andra katterna det minsta). Sotis och Rambo hade en kul lek i syrenerna och for runt i träden igår. Inne har de så kul med  goa M... som leker med dem hela tiden ♥





Kusinerna busar i vår säng =) Tyvärr så har Mille blivit sjuk och hade 38,5 i feber visade det sig igår kväll. Lite bättre idag i alla fall. På mitten bilden ser ni vad man får ut av att borsta Arne efter utevistelse...massor av hår och två pinnar ;)
Äntligen...äntligen hittade jag en hundsäng som Arne ryms i ♥ Köpte en varsin åt hundarna på Ö&B i måndags. Men oftast blir det för varmt och hundarna föredrar att svalka sig emellanåt på golvet.
Idag fredag åkte prinsessan hem, fyra härliga dagar har vi haft  ♥  =)

Sedan igår är jag feberfri, foten mycket bättre. Många av er inklusive syrran var bekymrade över att jag jobbade med feber men jag är inte feberkänslig. I onsdags frågade dottern mig hur jag mådde när hon kom - bra sa jag, ingen feber. Tog örontermometern och provade den visade på 38 grader, jag var helt säker på att jag var feberfri.
Hoppas vårt vackra och varma väder får fortsätta över helgen nu.

Ordspråk:Om jag ska tro på något som jag inte ser, då föredrar jag under framför baciller. / George Bernad Shaw
Trackback
RSS 2.0