SPORTLOV =)

I måndags var Milles dagis stängt, då bestämde jag och dottern att vi skulle åka till Milles "favoritlekland" ......IKEA.....
Sagt och gjort, vid nio rullade vi in till storstaden =)


Vi diggade musik i bilen och först blev det lek på lekplatsen som fanns precis vid garaget.
Sedan blev det en Semla till Mille och smörgåsar åt oss på en restaurang innan vi tog oss an Ikea.


ALLA sängar måste prövas, stolar provas, kikas i skåp och lådor m. m.


Ska feber prövas så bör man göra det rejält ;)
Det borde mormor gjort, när vi åt på Mc Donalds innan vi åkte hem tyckte jag att de hade så kallt och jag frös verkligen. När jag packade ur bilen hemma slog jag omkull mig på isen (andra gången samma dag) Svor gjorde jag så det ekade i nejden. När klockan var 17:15 frös jag så jag skakade, tog tempen, 39:5.
Förstod att det var för sent att få tag i en vikarie, skulle ju jobba klockan 18 på fritidsgården så det var bara att stoppa i sig treo och pallra sig iväg =/ Fem ungdomar var krassliga och låg på soffor och vi gnydde och gnällde ihop ;)

Tisdagen tillbringade jag i sängen med 39 graders feber, vid 16 stoppade jag i mig treo och åkte och handlade och vid 17:30 kom prinsessan ♥
När hon läste högt för mig på kvällen så läste hon om en kille som älskade prinsesstårta, då blev vi sugna och bestämde oss för att åka till Kondis nästa dag =)


Vi har världens finaste konditori och jätteduktig konditor så vi hade en mysig stund och åt gott, även dottern var med. Sedan åkte vi och hämtade Mille från dagis och for hem till oss. Dottern skulle hjälpa mig att mocka stallet då min fot inte mår bra efter senaste vurpan, fotknölen är borta och den är mycket svullen och det är svårt att få på sig en stövel. Hon gjorde även mat åt oss alla ♥ Underbara prinsessan läste böcker för Mille och lekte med honom, Mille avgudar sin kusin ♥
På kvällen var det barngympa och mormor fick stå över allt bus denna gång och bara titta på.


Fotknölen är puts väck!

Idag har vi fått ett ton hö, foten är lite bättre så det gick att få på sig stöveln och baxa in det. Nu väntar vi på att Mille och dotter ska komma så ska vi vara ute i det fina vädret, termometern står på 19,2 på södersidan och 10,3 på norrsidan ;) Lika härlig dag igår, isen börjar sakta ge med sig.

Ordspråk: -Tror du benet är brutet? -Nej det tror jag inte, för det värker oavbrutet./ Åke Hernström

Trackback
RSS 2.0