Varmt och sommarkänsla...

...Veckan började med värme och sol och jag fick sitta och svettas inne på jobbet och kika genom fönster på solen...måndagen slutade jag nio, tisdagen halv sju och onsdagen klockan fem....åhh så jag längtade till min solstol och att få sitta där och lyssna på alla fåglar =/
Torsdagen slutade jag som vanligt klockan ett och åkte hem och plockade fram min sköna baden-baden...satte mig i solen och njöt...i en kvart...bara att inse att jag har inte ron längre att sola utan tycker idag att det är för varmt, svettigt och tråkigt m.m.
Idag fredag kom dottern över en stund och vi solade i en timme och pratade om ditt och datt..sedan hade vi båda fått nog, jag började med maten och dottern fixade med tvätt.
När maken kom hem från jobbet satte vi oss ute i skuggan och njöt av fågelsång och en härligt varm sommardag ;)

Igår plockade jag nio fästingar från Rambo, fem från Gurra och tre från Sotis (sedan hade Sotis fått nog) Hundarna hade minst fem fästingar vardera. Så idag blev det apoteket, Frontline till katterna och fästinghalsband till hundarna för den nätta summan av 717 kronor. Till hästen inhandlades tjärsalva och insekts-spray på Granngården av min kära make så nu hoppas vi att våra älskade djur slipper insektsplågan =)


Katter är knasiga! 25 grader varmt och Sotis lägger sig på den varma plåten och sover?


Trodde det skulle bli åska....men tji fick jag =) Ska upp på vinden nu och söka efter fläktar =)


Igår var syrenen full av knoppar och idag luktar det ljuvligt på vår gård ♥

Ordspråk: Våren är en jungfru, sommaren en mor, hösten är en änka, vintern en styvmor./okänd


Trackback
RSS 2.0