Det snöade idag.....

....som det nog gjorde hos er andra bloggvänner ;)  Jag missade den absolut första snön som kom med några få flingor i förra veckan...Men idag kunde jag inte missa det, det var vitt på backen när jag vaknade och sedan snöade det till 12...sedan kom det hatade regnet IGEN  =( Hellre snö och några minusgrader än det evinnerliga regnadet, det fick jag nog av i våras, somras och i höstas.
 
Min första lediga kompdag, vi har studiedagar på jobbet så har även dagis. Mille och jag tillbringade så klart en härlig ledig dag ihop så att mamma fick plugga =) En låååång mockning i stallet blev det som vanligt när Mille är med, vi eldade i lilla spisen i köket för mysfaktorn och extra värme, så kul att bära in ved tyckte Mille. Ikväll när jag tittade ut genom fönstret var det inte ett kompakt mörker, snön lyser upp =) Vinterdäck på bilarna så nu kan vintern få komma =)
 
Mille med sin nya vandringsstav på första hundsvängen.
 
Rambo var med oss idag...katterna byts ju av med att hålla koll på mig och hundarna  ;) Den smala slimmade Rambo börjar lägga på sig vinterhullet, vem vill vara ute i "skitväder" inte mina katter i alla fall.
 
Små vackra dunbollar av snö ♥
 
Nu går vi hemåt tyckte Mille, hundarna kämpar som vanligt om en pinne i bakgrunden.
 
Rambo tyckte det blev lite för mycket av det goda så han sökte skydd under tak i husses vedbod  =)
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Visst är det härligt när snön kommer. Ljust överallt och mysigt inbäddat i vitt fluff!

2012-10-29 @ 22:43:55
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: ansepanse

vilka fina bilder av den första snön :) jag tror att Mille också tycker om snön
Sv: jag har också stått ungefär en meter från kungen, men det var för många år sedan, så du missade nästan kungen du :)
kramar

2012-10-30 @ 11:25:37
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: Veiken

Här har vi inte sett röken av snö - än! Idag har vi haft en strålande vacker höstdag. Klarblå himmel och varmt i solen, dessutom vindstilla. Fina bilder och bilden på Mille är så fin! Bilden ovanför är mjuk som bomull! :) Kram

2012-10-30 @ 18:50:28
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Jane

Vad fint det är med snö syrran. Allt blir så jätte ljust och allting känns lättare.
Är så förbannat trött på det här regniga och gråa vädret så jag spyr snart.
Jag såg att du hade gjort ett nytt inlägg i går kväll redan.
Men jag hade tagit en sömntablett och en citodon så jag vågade inte skriva något. Det kan ju bli hur fel som helst när man har en sådan coktail i sig . Haha...
Kramar i massor finaste syrran. / Systeryster

2012-10-30 @ 19:56:04
URL: http://janesunderbara.blogg.se
Postat av: Micke

Härliga vinterbilder... (Såklart.) :-)
Här var det ingen snö, utan sol och ca +7 varmt. En riktigt härlig höstdag. :-) Men imorgon blir det riktigt varmt många mil söderut... ;-)
sv:
Jag lovar att vi ska göra vårt bästa för att ha det riktigt gött!!! :-)
Visst är den bra?

2012-10-30 @ 20:56:41
URL: http://loveliferock.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0