Så många minnen ♥ ♥......

...min syster Janes blogg väckte igår, så mycket kul vi gjort ihop under åren och jag minns allt med stor värme ♥
Jane tillbringade de flesta lov hos sin storasyster när hon gick i grundskolan, så  jag såg fram mot alla lov när hon skulle komma, trots att hon är yngre har vi alltid varit "tvillingsjälar" i mycket =)
Åkte vi inte miniskidor eller pulka efter schäfrarna ihop med mina kompisar, så red vi barbacka i en hejdundrande fart så vi förfrös kinderna =) Sedan har jag pinat både henne och min son med att sitta och pyssla och måla på kvällarna (något jag förstod i efterhand ;)   ), min dotter däremot uppskattade pysslet och måleriet, sedan hon var 7 år målade vi tavlor i olja eller akvararell med vänner till mig varje måndag i ABF:s lokal. Det var självklart att hon skulle vara med, annars hade inte jag gått.
 
Här är den stackars lilla ängeln Jane ville "halshugga"  ;)
 
Bild från i morse, -5 men så vackert =)
 
Solen förebådade en vacker dag.
 
Hundarna framför den lilla "sjön" som nu antagiten en något mer vattenfylld höstskogsväg....
 
Mille kom som vanligt till mormor idag, här leker han med den radiostyrda helikoptern han fick av min far när vi var i Falun ♥...
 
 
...så kul  =)
 
Sedan blev det dags för matlagning, såsen till laxen gör Mille själv  =) det är creme fraiche, lök som han mixar, svart stenbitsrom, en halv citron och dill, sedan ska det provsmakas =) Den blev som vanligt supergod...
 
Mille älskar även att diska, när disken var klar så hade diskborstarna en "pratstund" med varandra ;)
 
Kvällshimlen var dramatiskt vacker ♥ och till kvällen började det vina ordentligt i knutarna och snön föll, det blåser fortfarande.
 
Nu har jag ledigt (nästan) i tre veckor då jag kompar en massa övertid, mina ungdomar har först en vecka höstlov och sedan två veckor prao. Lite jobb med möten och tre kvällar på fritidsgården skall ändå göras =)
 
 

Kommentarer
Postat av: Jane

Jag skrattar ju så att jag kissar på mig nästan när du har tagit kort på den fina ängeln. Ååh vad jag saknar den tiden min fina syster.

Och du har absolut inte pinat mig med några pysselkvällar jag STORTRIVDES. Lite avis bara på att allt du gjorde blev hundra gånger finare.

Jag skulle kunna betala väldigt mycket för att få tillbaka den tiden.
Det är bland dom finaste minnen jag har från min barndom.

Den där såsen som Mille gjorde skulle jag allt vilja ha. Mmm

Kramar i massor min älskade underbara syster. / Syrran




Svar: Kram kära syster ♥ Så mycket kul vi haft och har ♥ Det trodde du inte att jag hade ängeln kvar ;) om sanningen ska fram har jag fyra kvar som åker fram varje jul och sjunger i kör =) ses snart ♥
Kort

2012-10-25 @ 23:16:43
URL: http://janesunderbara.blogg.se
Postat av: ansepanse

:) jaha det är så ängelns ser ut som Jane ville halshugga, jag läste om det i hennes blogg igår :)
Mille trivs så bra hos sin mormor och så får diskborstarna prata lite med varandra efter avslutad disk :)
härligt med så lång ledighet
Sv: kan du inte finska? men Jane då? hon skrev någon mening på finska som kommentar inne hos mig, så jag trodde att hon kunde och då borde ju du också kunna eller har jag förstått helt fel nu?
kramar

2012-10-26 @ 11:10:17
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: Veiken

Frostbilden är ljuvlig! :) Mille är en duktig liten man som fixar såsen till fisken. Det är inte dåligt att ha honom i familjen.... Ska gå in och kika hos din syster nu :) Kram

2012-10-26 @ 18:55:40
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: ansepanse

Sv: :) så Jane fuskar med goggle :)
tack för att du tyckte om min bild
här blåser det också kallt men nu har vi just badat bastu så det känns jätteskönt
bamsekramar och en fin helg till dig

2012-10-26 @ 19:04:28
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: Freja

Hahaha, så kul att få se ängeln som jag läst om inne hos Jane! Nu hade jag velat se Janes ängel oxå, jag är säker på att även den är fin!

2012-10-26 @ 23:31:48
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Jane

Det är väl klart som korvspad förstår du väl...
Jag längtar så tills du kommer.
Usch vad klockan är mycket. Här sitter man och nattugglar.
Kramar i massor finaste syrran / Systeryster

2012-10-27 @ 02:04:00
URL: http://janesunderbara.blogg.se
Postat av: Veiken

Tusen tack för dina härliga ord om mina bilder från kryssningen i Medelhavet! Kramar

2012-10-27 @ 18:50:08
URL: http://www.veiken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0