Sista dagen imorgon.....

.....sedan börjar allvaret igen. Vet att efter en vecka så känns det som man aldrig lämnat jobbet. Här har det varit åska omväxlat med regn de senaste dagarn bara 15 grader, känns lite mer som hösten närmar sig och då blir det mer ok att börja jobba igen.
 
Åska på ingång.
 
Inte ens en vecka sedan vi hade dessa temperaturer =)
 
Vilken sommar vi haft, så UNDERBART vacker =)
 
Lätta moln och glitter i var sjö...
 
Underbara kvällshimlar med syrsor som spelar dagen lång men mest på kvällen, vaknade inatt och hörde då deras spelande i mörkret.
 
Tittar jag sedan ut så ser jag de underbara lampor som jag fick av dottern i födelsedagspresent, 9 stycken som jag önskat mig så länge =)
 
Inez hittade en liten groda en kväll, hon bara undrade vad det var som hoppade, sedan strosade hon vidare.
 
Gurra igårkväll när regnet öste ned, tog en tupplur på hallmattan, han har gett småkatterna så mycket stryk och han tänkte inte på att han började bli gammal, nu får han igen av Sotis som ser sitt övertag, när han ätit motas han bryskt ut av Sotis. Jag försöker förhindra det och lyfter ut Sotis för att gurra ska kunna lägga sig och sova inne...men det gör han inte längre =`( Vår ytterdörr är öppen från det vi vaknar tills vi lägger oss så hundarna kan få svalka på trappen och katterna kan gå som de vill =) 
 
Vi får så mycket och stora tomater, tyvärr så har en gren gått av pga tyngden trots att vi bundit upp den =(
 
Var lite fånig här ;) men var tvungen att lägga dit en mobil för att man lättare ska kunna se storleken, de mognar fort nu och vi måste plocka in dem i det här stadiet annars tar sig skatorna in och äter upp de mogna.
 
Förut satte jag in ordspråk, nu tänkte jag sätta in roliga, kloka ord med ibland lite kul bilder =)
 
Glömde ju visa skylten jag köpt till vår ytterdörr, bor man som vi efter en trafikerad väg så händer det att vissa vill hälsa på när inte vi är hemma, de besöken har inte varit så ofta pga att hundarna talat om att de finns här..men tror denna skylt kan avskräcka lite mer ;) Vad tror du?
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Nu kommer den tid som passar mig bäst, nu kan jag komma upp ur källaren och gå på gatorna som en vanlig människa...

2013-08-11 @ 22:13:22
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: ansepanse

visst har vi haft en underbar sommar, jag har också sådana där små, fina lampor som lyser så vackert när det mörknar ute :)
jag får också tomater, mitt första år med växthus och jag kom igång lite för sent men, men, nästa år så :)
vilken bra skylt :) var har du köpt den? nu har jag ju inga schäfrar :) men skällande hundar :) i vilket fall
ha nu en bra ny vecka
kramar

2013-08-12 @ 11:39:59
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0