Fest idag...

...och inte vilken fest som helst utan vår årliga Nobelfest. Men först..
 
Fredagen var ju blåsig och snöig (halvt storm) -5
Jag och Mille bakade pepparkakor till härlig julmusik. Sedan var vi ute i snön en timme, kallt som tusan i vindarna så vi gav upp ovanligt tidigt.
 
Kul att baka tycker MIlle =)
 
På Lördagen hade både snöfall och vind dragit bort, solen tittade fram, -10 när vi vaknade. En härlig vinterdag bjöds vi på =).  Vid 13 kom dotter och Mille, vi gick ut och eftersom Mille är en "arbetarkille" så plogade han massor av vägar till mormor och morfar =) Hans glädje var stor när även katterna höll sig till hans plogade vägar.
 
Här kommer stora plogen...
 
Inez hade bara bus och lek i sinnet ;)
 
En lite frusen kille kom in och värmde sig med en gosig filt och tittade på kalle anka en stund.
 
Idag blev det halvdag för våra ungdomar som skulle ges möjlighet att åka hem och göra sig fina inför kvällens Nobelfest, vi vuxna satte fart och möblerade om och dukade så fort ungdomarna försvunnit från skolan.
 
Alla bord syns inte på bilden, men snabbt och effektivt gick det ;)
 
Sedan hem först hund och kattsväng....
 
Några svanar drog förbi...
 
Inez väntar in Sotis, Sotis gillar inte snö och måste skaka tassarna med jämna mellanrum...Han kan ju bli blöt =(
 
Rambo hamnade på efterkälken....VÄNTA PÅ MIG..
 
Så mysigt med dessa "blåa" och ljusa eftermiddagar...VILL INTE att snön ska försvinna och det blir trist svart och mörkt igen =( Men prognoserna säger milt väder, kanske regn...usch!
 
Dotter och Mille kom precis innan jag skulle åka och behövde en tomteluva till lussefirandet på förskolan, hon fick då ta ett foto på mig ;) "kruddelutterna i håret" fick duga (hade bara 1 timme på mig ) Mitt härliga halsband som glittrar kom tyvärr inte till sin rätta på denna bild, så synd....
 
Medaljer, rosor, pengar och diplom delades ut till några ungdomar i ämnena No, SO, matematik, svenska, bild, musik och demokrati  =)
 
En UNDERBAR kväll med UNDERBARA ungdomar, god mat och underhållning =) Som jag sagt tidigare så önskar jag att ni kunde få se våra vackert uppklädda ungdomar, detta är en fest som de planerar sin klädsel länge inför och efter middagen så väntar ju discot  =) 

Kommentarer
Postat av: ansepanse

vad roligt att du har en sådan där liten kille som Mille som kommer och förgyller tillvaron med både pepparkaksbakning och snöskottning, klart att katterna också måste ha skottade gångar :) det har Mille förstått
härliga bilder
och vackra du, festklädd och "krullor" i håret <3
Sv: jodu, det där du skrev i kommentaren, jo, jag önskar också att jag skulle känna och vilja mer inför julen, men allt eller så gott som allt är borta, jag känner liksom inte någon glädje över att julen kommer och att det ska fixas med allt möjligt
kramar <3

2013-12-10 @ 11:06:17
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: Freja

Så fin du är, hela du glittrar! Jag är svag för glitter, det bor en skata i mig...

Kul med nobelfest, det har jag hört en skola här i trakterna som kör oxå, men inte på barnens skola. Trist, jag hade gärna hjälpt till att fixa kläder!

Så fina dina djur är som följs åt på äventyr!

2013-12-10 @ 17:37:32
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: ansepanse

Sv: det som är lite konstigt är ju att Nemo har ljusa klor, så jag ser ju pulpan och kan därför klippa bra, men eftersom han är så nervös blir jag också nervös och vill göra det snabbt för hans skull, ja då blir det fel ibland, Sluggos klor är helsvarta och då är jag superförsiktig och klipper sällan fel
kramar och en fin kväll till dig

2013-12-10 @ 19:19:01
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: ansepanse

Sv: här blir det ju bara vi, Maja, J och jag, alltså på julafton, på juldagen kommer mamma och då ska hon också få en julklapp förstås :)
kramar

2013-12-12 @ 10:36:28
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: Jane

Tänk vad stolt jag är över nobelfestens drottning och hon är min syster. Bara så att du vet...
Snyggast bruden i stan.
Kramar i massor / Syrran

2013-12-15 @ 12:54:30
URL: http://janesunderbara.blogg.se
Postat av: amanda

vad roligt med hästen att han fick sin lunch serverad inne,hihi...tyckte det var kul!

och vilken jättefin bild på Arne vid julgranen, den
goa sötingen !

med du var nog den finaste med dina "kruddeluttar" i håret,

kramar på dig söta du...

Svar: Tack goa Amanda ♥ Min tavla på Arne som jag haft i 3 år har alltid varit värdefull ♥ men nu betyder den så oändligt mycket mer ♥♥♥
Kort

2013-12-17 @ 19:57:36
URL: http://metrobloggen.se/fyrverkerier/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0