1 juli °•♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥•° , haft två veckor ledigt redan =)

....slappar och myser i vårt härliga sommarväder, i onsdags var hovslagaren på besök och sedan hämtade jag min underbara prinsessa som stannade några dagar. I fredags blev det grillning med hela familjen samlad 
°•♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥•° Underbart =) Sätter in lite bilder från vår odling, har inte varit intresserad förut men nu tycker jag det är kul =) 
 
Mille framför potatisen och...
 
....framför löken, har ALDRIG varit med om denna enorma växtlighet 
 
Potatisblommor
 
Milles hand i jämförelse med potatisblasten...
 
 
.....min hand i jämförelse med blasten 
 
 Bifftomater finns det gott om och de blir stora =)
 
De tidigare bilderna var tagna klockan 14 idag, resten är tagna på kvällsvängen med hundarna klockan 20
 
Vår gård klockan 20:00 ikväll, en underbar sommardag har det varit  =)
 
Sista kvällrundan...Inez kikar efter mig och Arne ;)
 
 Humlen klänger sig runt en död björk.
 
Rödklöver mitt i en ormbunke.
 
Våra jordbruksredskap i grönskan.
 
Vinterveden travas alltid lika vackert för torkning av kära maken ♥
 
När jag skulle gå in kom Lokie i sakta mak på väg till stallet.
 
Va! fotar du?
 
Det ska du ge tusan i....en bakutare slog han men den hann jag inte fota, sedan var det full galopp till stallet, om 6 dagar blir denna gentleman 23 år 
 
Dessa blommor planterade jag för 10 år sedan (de gula ) =) De har aldrig visat sig tidigare och jag trodde de torkade bort, men denna gynsamma sommar blommar de för fullt =)
 

Kommentarer
Postat av: Jane

Vad härligt det är att se eran gamla fina häst. Han ser ju fortfarande ut som en unghäst fast liiiiite tjock förstås.
Nu är det du som sätter dig på hästen och rider minst en timme om dagen så kommer han att bli ännu mer perfekt.
Jag tycker att dom där gula blommorna är jätte fina men mina grannar säger att det är ogräs. Men det skiter jag i, jag har massor av dom och tycker att ogräs är sådant som sitter i betraktarens öga. Alltså så är det en blomma och inte ogräs. BASTA
Kärlek och kyssar min fina syster / Syrran

2013-07-02 @ 19:37:27
URL: http://janesunderbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0