Orolig natt och förmiddag...

.....gamla Arne väckte mig före 6 i morse, han gick runt rastlöst och pep, gnydde emellanåt och vandrade upp och ner för trappan. Såg att hans högra öra hängde lite, har gjort rent öronen i veckan och försökt se ner i örat med ficklampa om jag kunnat se något fel, men längst ner i örat ser man ju inte utan veterinärinstrument. Så klockan 8 blev det tel till vetrinär, som tur var fick vi komma idag kl.13.....En mycket duktig hund lade sig (lite motvilligt) på undersökningsbritsen och hissades upp, trumhinnor och öron var fina men i höger öra fanns en rodnad samt lite vätska, en inflammation....Fick kortisondroppar som även är bakteriedödande direkt i handen, besöket kostade bara 600 med medicin inräknad =) lite skillnad mot räkningen på Strömsholm för 19 timmar (21 300) för drygt en månad sedan.
 
Efter medicinering av Arne var det dags att åka och fira min bästa kompis sambo på födelsedagen, åskar lite i fjärran just nu, bara att dra ur kontakterna till datorerna, två dagar med regn.
 
Min bästa kompis och hennes sambos "sommarleksaker" .Bilen är hennes och motorcykeln hans och så turas de om att göra utflykter var dag på sina roliga "leksaker" =) 
 
Kan INTE ens föreställa mig hur tomt det kommer att bli utan min älskade hårboll ♥ Men lida ska han ALDRIG behöva göra...Mitt goa sällskap var dag och även framför TV-n ♥ ...men där finns oxå....
 
älskade, goa Inez ♥.....
 
...Sotis och Rambo 
 
Hallonen är mogna och jättegoda =)
 
Äntligen börjar min sommarsquash att blomma, de är mycket senare planterade än lök, potatis och tomater...fick squashplanterna av min bästa vän ♥
 
Frilands-gurkan blommar inne i potatisen =)
 
Sista bilden är på min vita ros som äntligen blommar
 
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Fina bilder på dina fina djur! Och den där sportbilen hade jag gärna haft som leksak, men jag köpte mig en, inte riktigt lika dyr, leksak i dag som jag ska visa på bloggen i morgon!

2013-07-31 @ 21:17:58
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Jaana

Hej!
Hittade hit när jag sökte på bilder om Blixtrar- och blev helt betagen av dina bilder. Du är en skicklig fotograf. Bilden på blixten hade du visst hittat på nätet, den lånar jag till min blogg... :)

2013-08-01 @ 09:09:19
URL: http://bananajaana.blogspot.se
Postat av: ansepanse

stackars fine Arne, hoppas att han blir bra snabbt nu, ja, vilken skillnad på veterinärkostnader
mina gurkor blommar också nu, massor av blommor
jättefina bilder du visar oss
kramar vännen

2013-08-01 @ 11:04:40
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej , Ber om ursäkt för hur dålig jag varit på att kolla bloggen såg din kommentar idag , hur har det gått fick du tag i Inger eller nån valp ? Hur mår vovven ? Vad fin han är <3
Om du har FB ? så har vi en grupp där Shilohlovers heter den och där finns Inger och många med Shiloh i Sverige , finns en kull i Norrland vad jag vet fanns en i Nyköping med tror alla dom r slut :(
Jag hoppas att jag kan hjälpa dig hitta en vovve snart , kanske kan du köpa en valp av mig annars framöver :) Kramiz Ewa

Svar: Ska söka på Shilohlovers direkt, hittade inte sidan med sökordet...kan du ge mig en mer korrekt adress? =) Vill gärna hålla kontakt med dig och lägger till dig här på bloggen som blogg/hemsida jag följer =) Kram
Kort

2013-08-02 @ 14:44:27
Postat av: Shilohlover

Oj råka jag skicka anonymt `? var inte min mening =)

Svar: VILL ha en shilo till ♥♥ Arne är bara en 25 procentare, när Arne låg på Strömsholm i juni så träffade jag på en 50 % shilo så VACKER och lugn i väntrummet ♥♥ Även den Ingers uppfödning ♥ Du kan följa min blogg och mina djur så vet du att du har en bra valpköpare här ;) kram
Kort

2013-08-02 @ 14:46:04
URL: http://shilohlover.blogg.se/
Postat av: Ewa

Hej , :)

Hörde precis nu att det finns ett återbud på en tikvalp schäfertecknad , i kullen som föddes i Nyköping som alla var slut i innan , om du är intresserad ? Shiloh lovers <3 heter gruppen på fb :) där finns massa bilder också =)

Med vänlig hälsning Ewa

2013-08-03 @ 19:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0