Konstigt nog....

....så överlever man sorger, helgen var vidrig. Lördagmorgon direkt när jag vaknade och slog  upp ögonen slog sorgen till som en tung klubba direkt, kära maken försökte trösta men det går inte att trösta, alla tårar och smärtor måste fram och ut. Dottern ringde och sa - fel dag mamma men nu åker vi till storstaden och handlar julklappar.....det var ju helt rätt dag, jag kunde inte fokusera bara på sorgen, alla julklappar handlade och en L  Å  N  G men en bra dag blev det.
 
Jag har även fått ta mig samman och hjälpa Inez i hennes sorg, hon ligger i hallen och väntar på Arne, springer direkt till volvons baklucka och tittar om han finns där, vill in i hundgården och leta. Vissa rutiner har vi kvar för tryggheten men andra har vi brutit för att hon ska få nya och spännande saker att se fram mot. Jag har gått i samhället med henne på eftermiddagarna när jag kommit hem ( igår följde Mille med), mycket uppskattat av Inez, nya leksaker och mer aktivering. Idag och i morgon jobbar/jobbade jag till 17, idag har dottern varit hemma hela dagen hos Inez och pluggat och gjort henne sällskap. Dottern gör så imorgon oxå, tack älskade dotter  för din omtanke om djuren ♥
 
Finaste, goaste, älskade ♥ Inez♥
 
♥♥♥
 
Visar några vackra bilder på himlen från idag och  igår .
 
Bild från jobbet 15:30
 
Bild från jobbet idag.
 
Bild från jobbet idag himlen speglar sig i sjön.
 
Bild på kyrktornet från igår.
 
Sista bilderna på Arne ♥ Tagna på torsdag em med surfpattan, visste inte då att dessa skulle bli de sista =`(
 
Arne väntar på sin mat, en timme för tidigt ♥....
 
 
OK...väntar en timme då ♥
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Stackars dig och stackars Inez, er flock är decimerad. Tur att du har många runt dig som stöttar dig och samtidigt låter dig sörja!

2013-11-27 @ 22:34:46
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: ansepanse

Inez förstår ju inte var hennes vän Arne tagit vägen, Nemo hade ju som valp vår gammelvovve som sällskap och när vi var tvungna att ta bort honom, när Nemo var 1 ½ år gammal, letade Nemo också, han såg så vilsen och sorgsen ut att jag snabbt letade rätt på en valp som vi åkte och hämtade hem, det var Sluggo
Sv: mm, det är hemskt med jakthundar som kommer och jagar sådant som de inte ska jaga, tur att det gick bra för dig och dina djur vid det tillfället
bamsekramen vännen <3

2013-11-28 @ 10:50:34
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: Jane

Vad fin han och vacker han är goaste Arne.
Du kan ju tänka dig vad vacker han skall vara där uppe i himlen med vingar och allt.
Den där utsikten du har från jobbet är det nog många som är avundsjuka på. Helt fantastiskt.
Tänk där är Arne nu! Mitt i allt det vackra flyger han omkring med dina andra fina djur. Troligtvis så är dom där du och din familj är. Hemma runt din gård på jobbet när du tar en promenad, ja var du än är så finns dom där.
Jag älskar dig min fina syster / Syrran

Svar: Så vackert skrivet och jag önskar att alla mina djur med vingar finns runt mig jämt här på gården, de vet hur saknade de är och att jag behöver dem i min närhet ♥ kram till dig min älskade syster som ALLTID stöttar mig ♥
Kort

2013-11-28 @ 16:08:13
URL: http://janesunderbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0