Läger...

Då blev det läger i dagarna tre, med underbart väder och glada och positiva ungdomar. En kollega hade gjort program för dagarna och det var nya roliga lekar som ungdomarna älskade. Efter lunch första dagen så ville några ungdomar fiska. Jag körde bort till sjön före ungdomarna och passade på att ta några bilder.
 
Inte fel att bo så nära vattnet.
 
På denna altan är det nog mysigt att sitta och titta på utsikten.
 
Ingen fisk blev det, men en härlig stund vid kanalen och sjön.
 
En liten gräshoppa som ville bli förevigad ;)
 
Någon timme senare kom det fler ungdomar för att bada och mysa i solskenet...Vi hade 25 grader varmt men efter våra kalla nätterna är vattnet inte så varmt längre så det blev inga längre stunder i vattnet.
 
På kvällen blev det grillning vid sjön...
 
Nu kan jag äntligen pusta ut vad det gäller Arnes mage...men nu står Gurra på tur för veterinärbesök, kanske får han då sin dom och vi är tvungna att ta bort honom. Han har antagligen en förstorad lever och hans mage begränsar honom idag. Som den gammelkatt han är med sina 17 år ligger han antingen i granhäcken, syrenen eller sover på logen. Det är tungt när djuren blir gamla och de tuffa besluten ska fattas, men jag måste tänka på all glädje djuren gett mig  ♥
 
Här sover Gurra i sin älskade granhäck och njuter av kvällens sista solstrålar ♥ ....
 
....vaknade av mitt fotande med en trött gäsp... 
 
...nåja är jag nu vaken kan jag lika gärna tvätta mig ;)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ansepanse

vilket härligt väder ni hade på lägret :)
vad skönt att det går vägen för Arne <3
mm, det är de tyngsta besluten man som djurägare måste ta, men 17 år, då har Gurra fått ett långt och bra liv, eller hur?
sänder en massa <3-kramar till dig

2013-09-06 @ 12:32:25
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: Jane

Vad mysigt ni har haft det!
Jag tänker på allt roligt vi gjorde när jag var yngre. Och tror mig känna igen platsen.
Vad härligt att det fungerar med fodret och Arne.
Men jag håller tummarna för att Gurra får vara med ett tag till.
Min väninnas katt blev 26 år.
Nu har jag ringt det där samtalet vi pratade om på telefonen.
Kramar i miljoner / Syrran

2013-09-06 @ 15:58:32
URL: http://janesunderbara.blogg.se
Postat av: Freja

Härliga bilder från lägret, gräshoppan är kanonfin!

Skönt med Arne men oroligt med Gurra. Vår 17åriga katt verkar må bra, men vi ska in till veterinären nu i september och kolla hans njurvärden, de var något förhöjda vid sista kollen. Det är en ständig oror, men det är som du skriver, jag får tänka på all den fina tid jag redan fått med honom, och ta beslutet när det måste tas. Han har klarat så många kriser redan, det kan inte räcka hur länge som helst...

2013-09-07 @ 00:38:44
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0