Orientering

....Idag hade våra ungdomar orientering, rått som sjutton klockan 08:30 när de startade. Trodde jag hade klätt mig väl och varmt men hade glömt vantar. Händerna hade antagit en lila/blå färg efter en timme. Alla mina ungdomssynder får jag sota för idag, jag red alltid hur kallt det än var (och struntade i mammas oroliga varningar), har förfrusit allt utom rumpan då jag alltid red barbacka när det var kallt =) Startade bilen en stund och höll händerna framför fläkten när alla ungdomar var i skogen....Var genomfrusen klockan 11 och det utlovade fina vädret hade flugit sin kos =( Känner mig lite kulen än.
 
 
Bilderna lånade från nätet.
 
Köpte en stor ljuslykta idag (dyr) ;) som ska stå på golvet, hösten och vintern är innemys för mig och med två stora hundar och tre katter så kan jag inte ha levande ljus i vanliga ljusstakar. Hundsvansar når långt och katterna tar sig friheter ibland och hoppar upp på borden även om de inte får det. Bilder på ljuslyktan kommer senare.
 
Till kvällen fick vi 1,5 ton hö som jag och maken baxade in på logen. Rundbalarna väger 300 kg så det krävs lite teknik att få dem på plats.
 
Bilden lånade från nätet.
 
I morgon soooooooooooooovmorgon, sedan kommer Mille och sover över då mamma ska jobba tidigt på lördag, Milles besvikelse var stor när mamma berättade för honom att "fångarna på fortet" var slut, ett program som han älskar, men vi ska nog hitta på något annat roligt program och mysa på fredagskvällen. Mormor har handlat och planerat för en härlig fredagskväll.
 
Bilden lånade från nätet.
 
På lördag tävlingsdansar min vackra prinsessa, håll tummarna för henne =) 
 
Min prinsessa, så vig och smidig =) ♥ (bilden lånad från min prinsessa)
 
Det vackraste jag vet  ♥   (bilden lånad från min prinsessa)
 
på söndag åker vi hela familjen in till storstaden och firar sonens födelsedag (som är idag  ♥) på någon fin restaurang som sonen  ♥ får bestämma =)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Här gick jag och väntade på den stora mängd egn som skulle komma, men det har varit fint hela dagen...

2013-09-19 @ 22:12:03
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: ansepanse

jag hade fingervantar på mig imorse, bra att jag kom ihåg att ta dem, för det behövdes
vad roligt att få ha Mille över natten igen :) så han gillar Fångarna på fortet han :)
mm, din prinsessa är vacker :) och jag håller också tummarna för henne
GRATTIS till sonen din
Sv: tack :) vad snäll du är, blev riktigt glad i hjärtat mitt
en härlig fredag och helg till dig
kramen <3

2013-09-20 @ 11:30:01
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0